Monday, September 18, 2017

Patah tumbuh hilang berganti


Assalamualaikum..

Tahun ni di LJ ada beberapa pertukaran guru dan staff. Awal tahun aritu GB kami GB S bersara dan kami terkontang kanting la sekejap tanpa GB selama 7 bulan pastu awal bulan 8 barulah kami menerima kedatangan GB baru, GB B. 


Tahun ni jugak orang orang yang rapat ngan aku berpindah ke semenanjung. Kakros housemate aku pindah mengikut suami ke johor. Sunyilah jugak rumah beberapa bulan tinggal aku ngan kaksa. Memandangkan waktu kerja aku dan kaksa berbeza, rasa sunyi sangat bila duk sorang sorang kat rumah. Selalunya kakros la yang teman masa makan, lepak tengok tv, kenkadang kakros ajak tidur sama. Kesunyian tu hilang sampailah bulan 7 awin pindah masuk rumah kami. 

Malam aprisiasi hari guru tahun ni LJ bertemakan back to school. Sporting semua pakai baju sekolah.


Bulan 6 pulak geng 90's aku pindah, si H. Kami dulu masuk LJ 4 orang sama sama. Dalam kami berempat H la yang pindah keluar balik semenanjung yang paling awal. Faham jugak, family perlu diutamakan sebab dia dah ada keluarga kecil sendiri memang patut la dapat pindah. Yang duk tertunggu tunggu seterusnya adalah si F. Dia ni pon dah ada keluarga kecil. Takpe, Allah lebih tahu bila waktu yang sesuai untuk kita pindah. Adalah tu rezeki pindah si F nanti. Perpindahan H diganti ngan cikgu B yang berpindah mengikut suaminya yang berkhidmat di LJ ini. 



Bulan 8 bangman pulak pindah. Seronok bila bangman ada dialah tolong perbaik masalah rumah kami dan fasilitis di sekolah ni. Malam malam dah tak de lagi yang karok sampai 2 3 pagi bila bangman dan H pindah. Sunyi pulok rasa malam malam tak de dengar bunyi bising. Huhuhuhu... Perpindahan bangman diganti dengan staff baru, T. 





Alhamdulillah bersyukur bila ditempatkan bersama orang sekeliling yang saling bekerjasama,  hormat menghormati dan faham ngan tugas masing masing. Yang penting takda berpuak puak tu paling aku syukur. Ramah lah semua kat sini termasuk ngan komuniti dab ibu bapa. Syukur Allah meletakkan aku di tempat yang sesuai yang aku boleh get along ngan semua orang dan jadi diri sendiri. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Insha allah...

Latest gambar staff beramai ramai sebelum bangman berpindah. 

Rakan sekerja di LJ ni silih berganti. Pertemuan singkat tapi ada memori bersama. Sengaja aku tampal gambar ramai kat sini sebab boleh tengok lagi kawan kawan.


No comments: