Thursday, February 9, 2012

Tips bosan bercuti di rumah

Aku tahu member-member aku yang sedang belajar di unverisiti sekarang masih dalam mood bercuti. Aku pulok macam biasa lerrrr kalau tak de cuti sekolah tak cutilah aku. Cuti budak-budak maktab sama ngan cuti budak sekolah.

Dulu masa aku kat metrik ngan MRSM cuti kami tak sama ngan budak sekolah. Boleh bayangkan tak betapa boringnyer duk umah sorang-sorang mak bapak aku gi kerja adik beradik aku semua pakat gi sekolah. Duk la aku kat umah sorang-sorang masak pon tak reti motor dan kereta pon tak reti bawak masa tu tatau nak lepak mana. Jadi berkemungkinan anda juga mengalami masalah yang sama macam aku.

So, aku nak kongsilah salah satu aktiviti yang aku wat kat umah bersama adik-adik aku. Kalau kau rasa buat sorang-sorang pon boleyyyy. Tarahal laaaa... Yang penting kamu kena ada kamera dan software edit gambar. Kalau tak ada yang edit-edit gambar tu pakai paint pon boleyyyy..

Tajuk gambar: Cendol meleleh.


Kalau nak tahu aktiviti apa, klik SINI

Luangkan masa cuti anda dengan aktiviti berfaedah. kalau tak de aktiviti sangat tu gi lah cari kerja kalau masih sempat lagi lah dan masih ada orang yang nak tima kamu keje maklumlah cuti kan dah nak habes. Aku sekarang dalam proses nak menggalakkan orang ramai membaca. Bukan setakat baca belog je. Aku nak orang ramai baca buku dan bahan ilmiah berbentuk buku. Support lah penulis-penulis buku dengan membeli buku-buku karya mereka. Dah dapat vaucher buku kan? Tak payah lah nak jual pulak vaucher tu. pergilah beli buku. Jangan beli buku tapi tak baca pulok.

Sehingga ketemu lagi di lain entry. Happy holiday


5 comments:

Unknown said...

hahaha. dah tgk da gamba2 yg dulu. kelakar. time2 bosan mmg best pun edit gamba

wawahida idris said...

macam tau2 je saya tengah boring. hee

Nurul Marikan said...

kalau boring.. on9 la jwbnyer.. huhu

Lea Isnawi said...

dh lama tanam anggur ni
bosan =.='

Shah Scander said...

Cuti la masa nak hapdet blog..hehe