Friday, November 13, 2015

Ke Sabah Ke Kite : Part 1


Assalamualaikum…


Sebenarnya trip aku dan kawan –kawan ke Sabah ni lama dah berlalu. Kami pergi masa cuti sekolah bulan 9 aritu tapi memandangkan line tenet kat sekolah sangatlah lembssss tak dapat nak update blog tambah pulak kalau cerita jer ngan ayat-ayat tanpa gambor tak syiokkk lerrrr kan. Alang-alang aku keluar ke Bandar ni ada masa lapang aku update lah cerita lama tu.


Pada mulanya trip ke Sabah aku dan beberapa orang kawan dah rancang masa bulan 4 kalau tak silap.. sebelum gempa bumi di Ranau tu. Siap beli tiket dah masa tu alang alang tiket flight tengah murah. Tapi lepas kejadian gempa bumi tu last last tinggal aku ngan each je yang on untuk join. Aduhaiiii… tak best lah kan dah rancang semua pengangkutan penginapan nak share sesame last last nak berdua jer. Pastu aku ngan each try tanya kawan-kawan yang lain kot kot ada yang nak join. Alhamdulillah sangat sangat bila apis dan wani join the trip..yahoooo..!



So, inilah team tak balik cuti raya haji ke kampong halaman masing masing tapi berholiday sakan ke negeri di bawah bayu.. ceewahhh..


Touchdown KK :)

Fligh aku ngan ecah tak sama ngan flight apis dan wani. Dorang sampai lambat siket. So bermulalah pengembaraan kami di sini. Sampai-sampai je kat epot KK kami terus gi kaunter Tanya bas untuk ke Bandar KK. Tambang bas ke sana RM 5/person. Dah naik bas jangan lupa gitau driver ko nak berenti kat mana. Kami berenti kat centre point pastu jalan kaki heret beg pikul beg yang berat besar gedabak melilau lilau cari hotel. Perghhh..! memang traveler habes la. Hotel yang kami menginap tu Iskandar Guest house. Dah sampai tempat orang kalau tatau silalah bertanya so sampailah kami ke hotel tersebut yang berdepan dengan Pasar Filipin dan berdepan jugak ngan laut.. Yahooo..! sekali lagi..

The view from our window.

Sementara tunggu apis ngan wani sampai, kami pon melilau lilau dahulu ke pasar depan tu. Macam-macam makanan laut ada. Aku ngan ecah decide jangan makan seafood lagi sebab baru first day sampai karang takut sakit perut tak pepasal spoil ko punyer holiday.





Malamnyer pulak kami keluar ngan keluarga Mak Lang iaitu makcik kepada wani. Nak dijadikan cerita, aku ngan ecahh orderlah nak makan bakso. Bila sampai baksonya ada kuah jer. Eh! Mana nasi impit?? Rupa-rupanya bakso kat sabah ni memang tak de nasi impit. So orderlah kami sepinggan nasi share dua orang ganti nasi impit.. huhuhuu.



Balik dari dinner masuk tidur ler. Esok kami akan island hoping ke pulau sapi, mamutik dan manukan..



….to be continued…

No comments: