Saturday, June 26, 2010

Tips shopping kasut



Kebiasaanya perempuan bila keluar ronda-ronda kat mall atau window shopping suka melilau di semua pelusuk kawasan mall tu. Pastu bila jumpa kedai kasut pura-pura berlakon nak beli kasut. Okey, semua pakat try. Ada yang lagi annoying siap suruh pembantu kedai carikan saiz kasut.




Eh..Lele? Lama tak keluar shopping ngan Lele



Yang kat belakang tu pembantu kedai. Saya mintak dia tolong carikan saiz kasut 37.



Lepas try kasut yang agak-agak secocok ngan kaki dan pastikan kau puas hati dapat try walaupon tak beli. kamu cakap kat pembantu tu.." Emmmm tak pe lah. Kita datang beli nanti."



Kadang-kadang saya try je barang tanpa beli sebab kadang-kadang poket kering. Kadang-kadang juga saja buang masa lepak kat kedai kasut.



Eh, kalau pembantu kedai cakap kasut yang kamu berkenan tu tinggal yang kamu sedang try je jangan beli. Tak best la pakai kasut orang dah try. Bekas kaki sape kita tak tahu. Kita nak kasut baruuuuu. Bau kilang lagi bukan bau kaki.




23 comments:

Nur Areefah said...

kalau dah minat sangat dengan kasut tu n dah tggl satu je, amik jelaa..lg2 if ada less XD

Dina Zakaria said...

tapi kekadang i beli gak walaupun last pair especially kalo dah jatuh cinta sangat kat kasut tu..hehehe

iniAKU said...

dear, tu kat mane? kasut you?

NAZ said...

haha yang last tu cantikk punya tipss

Unknown said...

haha. ada kwn kerja part time kat kedai kasut cuti nih. dia kt hangin je ble org try,suh carik saiz pastu xmo beli.hahaha. tp nana slalu je wat :P

eik`S noName said...

huhu...mmg best kalu cari kasut, tp bile pikirkan duit...jadi berbelah bagi kan..huk3

ermm...
btol2, kne la pilih kasut yg dari kilang...jgn beli kasut yg org dah try,...a.k.a kasut semple...hik3

tp kalu esyad dah beerkenan sgt...rembat je...hua3

Amni said...

saya suka guna wedge crocodile. Selesa...=)

Unknown said...

kalo kakak aku singgah kedai kasut... aku lari gi kedai laen...

mizzura said...

perempuan=shopping kasut=mesti!

Ummu Khalyf said...

hai kakak, copink kasut nampak? =) duet elaun dah kuar ek? hehe, mintak belanje lah kakak =) sumbang lah seposen due hengget ke, dekat tabung nuffnang saye =) boleh pergi Paris

sugar2 kapas strawberry said...

nice tips ;)

Anonymous said...

jangan memakai kasut or sneakers bila keluar shopping nak beli kasut or sandal

ILA HonEyBuNNy said...

heheeh..btol2...suka sgt shopping kasut...ngeh3

hentakbelipat said...

wahh..kalau petisuara yg shoppng kasut mmg saya surrender lepak lua kedai je..patah kaki oi

Unknown said...

eh... mcm terbiasa buat pulak.. hehe~

saja je tak leh tgk pmbntu kedai tu rehat..

FaTiN said...

ni ke tips beli kasut baru? kalau aku kan, aku akan beli kasut besar satu saiz. suka yang longgar2 hehe

niesz said...

mau beli kasut tuk prktikal..hihi..

nIsYa said...

ku bersimpati dengan pembantu kedai tu heheee

hisham@pawana said...

oit kuar xajak aku..smpi atie...

shazika said...

iniaku:
yup..kedai kasut you yg dekat mydin mall

[z@ck] said...

tak suka shopping kasut sebab selalu tadak saiz.tsk

mar said...

aku mmg suka shoping moping kasutnie
ksut aku msti byk,.hehe3sush ati kot law sikit,.
sume kdai ak lawat,.

Senorita Nadira said...

ksut itam yg mu try tu, sjibik cam kasut aku weyhh haha.. die kilat2 kan.. sdap pkai tp aku da tggl kt mesia.. hmm syg lak..