Tuesday, July 26, 2011

Yang buka nampak pelik yang pakai nampak elok


Assalamualaikum semua. Tak sampai seminggu pon lagi kita akan sambut Ramadhan al-Mubarak kan. Sebelum tu aku nak ingatkan kat sape-sape yang tak ganti puasa lagi tu cepat-cepatlah ganti. Kawan-kawan aku sangat memaksa aku ganti cepat-cepat siap marah aku lagi "Azie! Dah mung bile nok ganti pose ni". Atas usaha kawan-kawan ingatkan dan ketabahan aku ganti puasa akhirnya aku DONE! Tak sabar nak tunggu ramadhan. 

Sejak akhir-akhir ni aku tengok ramai perempuan yang dahulunya tak bertudung ataupon on off tudung tapi sekarang dah boleh pakai tudung dengan elok. Malahan lagi cantik pemakaiannya erkkkk maksud aku lebih kemas dan bergaya. Tahniah kepada anda yang berubah daripada freehair kepada berhijab. Tepuk tangan ramai-ramai. Siyes aku suka dan berdoa moga-moga hijab tu akan terus On dan tak OFF lagi. Insyaallah..

Mungkin disebabkan oleh fesyen tudung yang perlbagai bagai cendawan tumbuh selepas hujan menarik minat kaum hawa untuk bertudung. Kalau dulu pakai tudung bawal asyik kelepek serebet muncung tak tegak kalau lipat tudung senget-senget tapi sekarang kalau ase nak cepat je main sarung kat kepala (contoh tudung ala-ala Ariani) dan kalau ase rajin sangat boleh lilit-lilit. Shawls sekarang pon macam-macam jenis dan corak. Tapi aku lebih prefer syria sebab SIMPLE. 

Tapi yang peliknya....

Bila dulu bertudung sekarang OFF. Kenapa? Masa zaman sekolah dulu gi sekolah pakai tudung cantik sangat bertudung litup bila dah besar kenapa mesti bukak tudung. Alhamdulillah setakat ni aku masih pertahankan hijab di kepala. Apa yang aku kongsi di sini cuma pendapat aku bila aku pndang beberapa pompuan yang dulu aku tau dia freehair bila tengok dia bertudung masyallah cantiknya. Yang pelik bila dulu aku tau dia bertudung sekarang dah tak bertudung.  Memang aku pikir 2 3 4 5 dan banyak kali nak publish ke tak entry ni. Dan sekarang baru aku publish. Tak de kena mengena ngan sape-sape. So, dats my opinion. Nak tima-tima kalau tak mau tima its up to u. Chill~ 


6 comments:

iqin.anak.ummi said...

tahniah azie!!! kita doakan untuk kwn2 yg laen okieyh..doa org berpuasa kan ada barakah nya.. slmt menyambut dan menikmati ramadhan... :)

MISS FATIN ARINA RAMLI said...

maybe lebih hot kot.hehe.

shazika said...

ashyiqin: sama2 ruby. tengkiu :)

shazika said...

miss fatin: hanya mereka yg dpt menjwb nyer.

zeeLa-AtiE said...

terima kaseh azie puji saya...HAHAHAHA
ni sumer sbb saye nak dapatkan yg soleh..patut sye nak berubah jadik solehah

Dekna said...

itulah manusiaa..zaty x reti gak nk komen2 pnjg2 sal ni..

:) just doakan semua org diberi ptnjuk oleh Allah kan.. :)