Saturday, July 23, 2011

Biarpon letih tapi dapat belajar banyak benda baru


Walaupon sangat sibuk dan letih sampai makan pon tak menyempat, aku rasa seronok sebab dalam keadaan aku sibuk menguruskan hadiah bersama Ruby aku dapat belajar banyak benda baru. Contohnya...

Harga bagi sebijik plat (piala kecil kristal) yang kalau menang pertandingan bahas ke, pidato ke, nasyid ke rupa-rupanya benda tu mahal dalam lingkungan harga RM6.50. Dulu masa kat MRSM setiap bulan akan ada penyampaian plat untuk pelajar terbaik subjek tapi aku tengok pelajar kelas 5 Al-Azhar lempar merata-rata je plat tu. Mahal tuuuuu harga sebijik plat. 


Kak Khalilah ajar aku cara nak key in nama untuk buat sijil ngan cara yang mudah. Dulu aku ingat kena taip nama satu persatu untuk buat sijil. Rupa-rupanya pakai link microsoft word ngan microsoft excell. Mudah giler. Wohaaaaaa... 


Sebelum terlambat (ni pon buat entry cepat-cepat) aku nak gitau sape-sape yang tinggal berdekatan dengan area Cherassss kamu dijemput hadir ke kernival Nasyid maktab aku. Siang ada forum ngan jualan manakala malam pulak ada pertandingan dan persembahan nasyid dari kumpulan Raihan. Aku minat Raihan sejak dari kecik lagi. Teruja nak tengok Raihan secara live. Imam Muda pon datang jugak. 


Jemput datang memeriahkan karnival kami. :)


2 comments:

mai meowmeow said...

fewwitt ~

macam best >.<

kalau free .

boleh pergi :D

nice blog !

Zulfahmi Abidin said...

sjak bile ko minat bnde2 ilmiah nie weh.^_^