Saturday, September 3, 2011

Pemanduanku semakin ada peningkatan

Salam aidilfitri buat kamu yang sedang membaca entry di blog ini. Camne ngan raya kali ni banyak ke makan banyak ke dapat duit raya. Dah dapat duit raya tu jangan lupa masuk dalam ASB. Semua dah pakat taruk cerita dalam blog masing-masing tentang raya tak kurang juga semua dah pakat tukar profile picture kat facebook gambar bergaya ngan baju raya. Raya kali ni aku pergi beraya dengan memandu kereta putih mak aku. Tak de la lagi jalan kaki berarak ngan adik-adik dan sepupu-sepupu. Aku angkut semua masuk kereta. Jom ushar perjalanan aku.
Rujuk gambarajah

Selalunya aku berani bawak kereta dari rumah aku sampai rumah tokwan aku je. Jaraknya lebih kurang 300m. -_-" Pastu raya pertama aritu aku jauhkan siket jarak sampai umah fidia. Raya kedua aku up kan lagi sampai umah pok jena. Jalan kampung aku ni muat-muat untuk satu lori so kalau bertembung di tengah jalan kena pandai-pandai mengelak. Setiap kali bawak kereta aku selalu berdoa dalam ati janganlah bertembung aku dah la new driver even lesen dah tak payah lekat P lagi.
Mesti ada yang kata aku bajet nak cerita bawak kereta. Ni yang nak mengata ni mesti tak godek-godek baca entry aku yang lepas-lepas camne tragedi kemalangan aku di depan rumah sendiri menyebabkan fobia nak bawak kereta. Hahahaha. Sekurang-kurangnya aku belajar dari pengalaman. Nak jadi lagi cekap bawak kereta so lepas ni mak aku boleh lah berebut giliran nak guna kereta tu.

3 comments:

Aduka said...

kihkihkih. xpe2. blaja slow2. lama2 ok ler. dh xde perasaan gugup tu.

=)

ishiko said...

hehee.. akk raya ni pun dh bleh bwk adek2 nga kazen berjimba-jimba dh.. ^^

Budak Baik said...

da boleh jd pmandu teksi ni, niceee..