Tuesday, September 13, 2011

Giliran aku pulak bercerita tentang raya

Assalamualaikum. Cuti raya aku dah habes. Sekarang dah berada di maktab balik dah. Huh! mengeluh sekejap. Hari pertama kelas dah kalut tiba-tiba puan suh antor asignment. Dalam masa 1 jam je aku buat. Ceh, boleh plak siapkan dalam masa sejam. Bagi due date lama-lama pon tak guna kan. Hahahaha. Macam tu la perangai last minit. 

Sambung cerita raya....

Raya kali ni tak happy sangat sebab baju raya aku tak havoc macam kamu semua. Siapa yang pilih kain? Aku lah! Padan muka. Biasanya mak ayah aku yang pilih kompem-kompem aku suka kalau pilihan mak ayah tapi kali ni gedik pilih sendiri bila tengok lama-lama rasa tak happy plak. Aku pon cuba happykan dengan memilih kaler tudung yang ceria.

Beberapa bingkisan pada raya minggu pertama.
Nak jugak? Ni raya kat rumah adik-beradik tokwan aku. Konvoi ramai-ramai naik highway baru dari kuala berang ke bukit besi. Gambar di atas tu adik-adik dan sepupu-sepupu.
Budak-budak kampung aku yang mai beraya ke rumahku. Tenggelam aku disamping mereka.

Tak de menarik sangat pon minggu pertama. Lepak kat rumah je banyak. Baju raya pon basi kat rumah jek. Kita skip la citer. Terus pergi ke minggu kedua raya boleh.
Gambar ni masa rumah terbuka pakcik aku. My sista n notty cousin. Tula baju raya aku. Rotate untuk minggu kedua.

Pakcik makcik aku kat belakang. Act ramai lagi yang mai. Masa ni semua dah pakat nak balik.

Ni pulak rumah last yang aku pergi beraya sepanjang cuti hari raya di kampung. Dah tak de baju raya nasib baik baju zaman sekolah dulu masih muat. (Eleh, macamlah kau membesar azie). First time rasanya tayang gambar adik-adik pompuan aku kat belog nih. Tapi masih tak cukup lagi sorang.

Tu jela citer raya aku. 

2 comments:

Aduka said...

cerita psl raya la mcm susah nk cite dlm blog even raya kite epy2. hahaha.

Emancipated Pt Ltd. said...

selamat hari raya. :)
aku tak puas lagi beraya. haha