Sunday, August 7, 2011

Mem-petak-kan badan


Semester ni aku ada kelas PJ. Walaupun subjek PJ kali ni cuma pergerakkan asas tidak memerlukan aku berpanas terik dibawah cahaya matahari tapi ianya tetap mencabar naluri aku. Nama pon pergerakkan asas. Apa yang ada dalam pergerakkan asas? Berjalan, melompat, berguling, melenturkan badan. Tu semualah. Dan semua ni dinilai dalam bentuk amali. SO, WHAT'S THE PROBLEM BABE?

Masalahnya otot-otot aku tidak kuat untuk buat pergerakkan-pergerakkan tu. Memang aku akui dulu otot kaki aku kuat untuk berlari mengelilingi padang, lompat jauh dan sebagainya. Tapi tu cerita lama. Aku dah stop bersukan lepas aku habes zaman sekolah dengan harapan kalau stop sukan badan akan naik. (berdasarkan pengalaman kawan-kawan). Tapi mungkin tak naik untuk aku. -_-"

Sekarang kena fokus untuk ujian amali. Aku masukkan pergerakkan-pergerakkan yang mudah je dalam amali aku. Tak macam kawan-kawan aku yang lain yang boleh buat hand-stand, guling depan ampu dengan tangan jek dan paling susah bagi aku adalah buat bridge.

Kamu boleh buat macam ni? Kalo praktis selalu boleh la buat. Aku boleh dah naikkan badan sikit sikit tapi tak sepetak macam dalam gambarajah di atas. Okey. Tak petak sangat tapi boleh lah nampak bridge nya. Tu lah bridge (jambatan). Kalau aku buat bontot ngan perut je naik, kepala x naik naik ke sudah. 

Mungking muscle kat tangan aku tak kuat. Mmmmm. Kuatlah jugak kot sebab aku main gusti lengan ngan kawan-kawan aku menang. Eh, riak pulak. Mintak maap.

Tanpa banyak berceloteh aku nak siapkan kertas kerja untuk pergerakkan asas ni. Cakap banyak tak guna kalau tak buat-buat lagi kerjanya. Adios u'ol.

pi es: gambar ehsan dari tinton

6 comments:

Leya said...

ahh bridge..best2..dulu time cheer asek wut..hehe..xpe practice nanti mesti boleh.. =D

yaya | mohd said...

wahhh petaknye badan.
ehee..dulu time skola rajin la wt bnde ni :)
jge2.jgn smp terpele'ot.
pna terkne skli dulu.
take care dear :)

kaizen said...

err... wajib ke wt cm2?? cam seksa jer... dulu zmn budak2 boleh laa.. ni dah remaja elatik badan pon xde...

latest entry ST : Nisbah Lelaki-Perempuan & Urban : Camera Paling CANGGIH

qaseh tia said...

wowww ! kalau kita buat cmni esok demam..hahah

cikNiarun said...

haa.aku sgt2 elastik, mungkin sbb kecik2 suka buat london bridge dan macam2 bridge ag.heee. ia bagus okeh!

iqin.anak.ummi said...

azie....bile nk letak pic or video awk wat guling depan??? comel..sy termimpi2.. haahahaha~