Tuesday, August 2, 2011

Hari pertama puasa ada kelas PJ

Alhamdulillah selesai sudah puasa pada hari pertama ni. Letih? Mmmmm boleh lah. Pagi tadi aku sahur pastu lepas sahur aku tak tidur sebab pergi blogwalking blog-blog kawan. Lama aku tak ushar blog kawan-kawan blogger. So pagi tadi aku ambil la sket masa sementara nak tunggu solat subuh pastu nak bersiap ke kelas pada jam 8 pagi. Akibatnya kelas pertama aku ngantuk giler-giler dan aku pasti lecturer nampak aku tersengguk-sengguk last last penat tersengguk sengguk aku bersandar je terus kat kerusi. Dah lah seat aku depan sekali. Tatau la aku tido terbuka mulut ke tak. Bila lecturer keluar terus aku tido kepala atas meja.

 Biasanya untuk mengelakkan aku tertidur atau lalai mamai dalam kelas aku akan makan atau minum air yang aku bawak. Memandangkan ni bulan puasa tak dapatlah aku nak makan. Tambah-tambah lagi ngan keadaan meja baru yang tak de laci untuk aku sorok makanan. Mungkin ada hikmah lah di sebalik meja baru tu. Hikmahnya JANGAN MAKAN DALAM KELAS. 

Kelas masa ke tiga ok lah sket tak ngantuk dah. Kelas airini sampai petang dan kelas petang adalah PJ (!). Nak kena lompat-lompat dan buat pergerakkan asas berguling-guling segala bagai walaupun sekadar buat kelas PJ dalam gymnasium bukan dekat padang fuhhh! siyes letih. Balik kelas aku cari nahas gi cat bilik bertambahlah penat. Terus tidur sampai pukul 6 tu pon nasib baik roomate aku kejutkan kalau tak terlajak lah aku sampai waktu berbuka puasa. 

Itulah pengalaman hari pertama puasa untuk tahun ini. sekian, terima kasih. 


2 comments:

miZz_nizZ said...

pj?haha.bgus2 sihatkn bdn..slmt pose!hehe

ila said...

hee.ade hikmah ea meja tade laci