Thursday, August 25, 2011

Bantal panas melegakan ketika senggugut

Lumrah jadi wanita, kalau datang bulan mesti akan PMS. Tapi tak semua perempuan mengalami senggugut dan tahap kesakitan senggugut tu bergantung pada individu. Ada yang sakit sikit-sikit je, ada yang tak pernah rasa senggugut ada yang biasa-biasa jek dan ada yang senggugut sampai pengsan. Aku ada kawan masa zaman sekolah dulu kalau time period jek mesti dia senggugut sampai pengsan. Kesian kan. Alhamdulillah aku tak sampai tahap pengsan cuma aku pernah rasa yang paling kritikal sampai muntah-muntah. Jadi, untuk melegakan sikit rasa sakit tu aku bertungku. Dulu aku guna air panas yang dimasukkan dalam botol mineral tapi sekarang dah ada sejenis bantal yang lebih selesa dan selamat. Sebab kalau pakai botol mineral tu isi ngan air panas botol jadi kemek dan tersangat panas. Pakai bantal panas ni selesa siket.

Ni la bantal panas tu...... (ehsan google)
Kalau senggugut aku pinjam ngan Ruby bantal panas dia ni. Tengkiu Ruby. Cuma cas beberapa minit dah boleh bertungku dah. Senang kan. Dulu mak aku masa lepas beranakkan adik-adik aku, aku tengok mak bertungku pakai batu yang dipanaskan atas dapur. Lama kot nak tunggu. Tapi sekarang dan moden beberapa minit dah panas dan boleh guna. Aku nak nasihatkan kepada wanita-wanita kalau senggugut jangan la telan pil pink tu. Doktor pon tak sarankan sangat ambil pil tu sebab jangka masa akan datang kita tatau apa efek dia. So, selagi boleh tahan kamu tahan jek. Kalau sakit sangat pergilah tidur dan minum air masak banyak-banyak.

7 comments:

Unknown said...

wahahaha

Cik Suheela said...

betul3..tak bgus telan pil pink tu time senggugut..saya sapu minyak panas aje kui3..

Budak Baik said...

niceee..

miZz_nizZ said...

smpai pengsan?uish..kritikalnye..ade gak yg mkn pil pink tu kn?tp die xbgus dgr kate.leh ganggu aturan bulanan pmpn.tol ke?haha.cm aku pmpn lak=P

Fatin Abf said...

kat mana nak dapatkan ni?

asnizaziz said...

serius, bantal ni mmg best, lega sikit kalau senggugut tu..

Anonymous said...

waaaah, maju nye sekarang ni.. dlu tengok ibu betungku guna batu sungai je.