Saturday, February 13, 2016

Nasi



Assalamualaikum..

Kat sini aku makan nasi 2 kali sehari jer. Memasak sekali lepas balik sekolah. Memang letih habis jer kelas pukul 1 terus balik rumah nak masak dalam keadaan letih dan lapar. Selalunya aku masak 1 lauk yang paling simple dan cepat di masak. Kalau ada hari yang aki lapar giler giler aku akan tuang makanan dalam tin dan panaskan. Settle.

Nasi pulak aku akan masak masa balik waktu rehat. Waktu rehat 30 minit jer. Dalam masa 30 minit tu lah nak keuarkan ayam dari freezer, nak masak nasi, nak buat milo dan uruskan rumah. Kalo ada masa lagi sempatlah aku goreng roti canai. Kalo tak sempat, cicah biskut ngan milo je laaaa..

Oh ya. Untuk jimat dan tak payah masak nasi banyak kali, masak nasi 1 pot jer. Pastu aku belah kepada dua bahagian. 1 bahagian makan tengah hari dan 1 bahagian lagi makan malam. Beras kena jimat jugak kang kalo habis mana aku nak cari beras dalam hutan ni.


Macam ni ha..aku belah

Masa ni aku masak tomyam. Sedap lah jugak. Ceh, puji diri sendiri pulok.. Sebab tu terlebih amek nasi. Jadi yang tinggal untuk malam siket jer lagi. Cukuplah tu. Malam bukan makan banyak sangat. So, begitulah cerita nasi aku. Yang mana asyik komplen aku kurus tu, now kamu dah faham kan situasi aku. 

2 comments:

Luqman Zakaria said...

dah bagi siap2 dah yer..sistematik betul..hehe

nidapink90 said...

betul tu.. org len ble makin bkerja makin berisi.. tp aku makin mengurus.. Makan sekali aktu rehat kat sek... pastu slalu blik lmbt sbb aku jenis siapkan kerja kat sek sume bru blik umh.. so slalunya smpai umah dah pukul 4 petang gtu.. ble dh smpai umh etih.. aku akan baring n kadang2 tertido.. ble jaga.. solat, mandi n makan nasi.. malam x makan dah.. sebab letih n rse nk tdo je.. x de selera sgt mkn mlm... lau rse lapar nk mkn pun, nasi x nak telan tekak ni.. tp skng aku dh tukar style mkn.. dtg sek pg beli breakfast dulu, makan. pastu waktu rehat aku tapau nasi, x mkn sbb dh mkn pagi.. pastu nasi aku tapau tu aku mkn kat bilik guru ble tgh ari ckit.. pastu ble blik ptg tu mkn nasi.. mlm x mkn dh.. at least aku mkn 3 kali sehari, x mcm sblum ni 2 kali je.. huhu