Sunday, April 21, 2013

Minggu pertama kat sekolah



Assalamualaikum... Dulu sebelum isi borang online untuk jadi cikgu aku ingat kerja cikgu ni senang. Boleh balik awal, masuk kelas ngajar jer, hujung minggu relax, masa depan bagus boleh didik anak-anak dan lain-lain lagi..

Tapi realitinya berdasarkan pengalaman aku selama 3 minggu dah praktikum sebenarnya indah kabar dari rupa. Tak mudah jadi cikgu bila kita dah masuk dalam sistem sekolah. Yang tu nanti aku citer lain. So, dua minggu yang lepas sekolah aku praktikum sangat best selalu jer ada aktiviti.


Meh kita ushar gambar murid-murid semasa aktiviti minggu pertama aku gi sana.


Minggu pertama: Hari pencegahan dadah..

Ni salah seorang murid tahun 4 yang aku ajar.


Masa hari last ada aktiviti senam robik. Cikgu-cikgu bersemangat, murid-murid sesetengah jer semangat. Yang lain wat keje sendiri. Aku ngan Rubi taw step senamrobik tu sebab cikgu yang handle senamrobik tu akak senior kami. memang lagu tu famous masa hari sukan kat maktab.


Lepas bersenam robik cikgu-cikgu sediakan minuman. Kami guru praktikum pi bancuh air tapi air gula tak cukup. Belasah jer tambah ais. Tak pe, budak-budak tak leh minum air manis-manis sangat. Asal berperisa sudah lerr. Hehehhe..



Anak-anak tadika yang istimewa. Aku kadang-kadang nak teriak terharu tengok kegigihan cikgu tadika pendidikan khas. Kesungguhan akak tu jaga budak-budak ni aku pon ase aku tak mampu jadi sekuat dan segigih akak ni. 


Tahap 2 aktiviti melukis poster. Ada jugak yang malas, buat separuh jalan jer pastu antor keje yang tak siap.


So minggu pertama aku tak ngajor lagi sebab tak dapat jadual. Minggu ke 2 baru start ngajar.


1 comment:

NinaAz said...

Kerja guru skg ni penat. Stress. Hehe. Skg ni kita byk buat kerja kerani. Hihi