Friday, April 12, 2013

Celoteh murid : kembar seiras


Aritu aku teman Ruby masuk kelas 4 Bakti. Masa kami masuk kelas tu murid-murid tak ramai lagi sebab ramai join pertandingan roket air. lepas setengah jam sorang demi sorang murid masuk ke kelas.


Tetibe aku terpandang kat belakang macam budak kelas sebelah, 4 Cekal. Aku tertanya-tanya kenapa si Khuzaifah duk menyelit masuk kelas ni.


Aku ase nak tanya, tapi sabaq sat jangan duk kalut..


Ruby tanya nama setiap murid sorang demi sorang. Nama budak tu lain, bukan Khuzaifah tapi Fatih.


Nasib baik aku tak tanya lagi.


Pastu Ruby pon teruskan sesi mengajar. Aku duduk kat meja guru perhati murid-murid sambil ingat nama dorang. Cikgu kena lah ingat nama murid walaupon dalam kelas tu ada 35 orang.. Tuudiaaa  ramai nyerrr..


Habes mengajar nak balik bilik guru terserempak dengan Khuzaifah duk berlari-lari kat koridor. Aku tanya la dia..


Aku: Khuzaifah, Fatih tu kembar awak eh?
Khuzaifah: A'a cikgu.


LOL. Sejibik sama muka, sama kecik nyer.. Nasib baik duk kelas lain-lain. Tapi dalam kelas 4 Bakti tu ada sepasang kembar jugak. Lain jantina, sorang laki sorang pompuan. Boleh lah nak detect lagi walaupon sama kelas.



Rujuk gambar rajah. Maybe tak clear muka dorang sama. Takpe, ada lagi 2 minggu nanti aku ambik gambar dorang berdua.




2 comments: