Saturday, September 15, 2012

Overly burnt


Semalam aku dan kawan-kawan sekelas yang perempuan dan Thina bertungkus lumus siapkan microteaching subjek PJ. Microteaching tu adalah suatu kegiatan mengajar yang dilakukan dengan cara menyederhanakan atau segalanya dikecilkan. Bilangan murid pon sedikit / separuh daripada kelas asal.

Kami start mocroteaching tu pada pukul 11 pagi. masa tu cuaca panas yang amat. 
terasa bahang kat badan ni.
Tambah pulak semalam selaras 1 kelas pakai baju kaler hitam. 
Tudung hitam, baju hitam, seluar hitam. pfftttt~ terbakor aku.
Dalam microteaching tu kami setiap seorang kena mengajar selama 15 minit, seorang amek 1 fasa.
Pastu kena buat rakaman kami mengajar.

umpamanya main cikgu-cikgu masa kecik-kecik dulu.
AKu jadi cikgu, kawan-kawan yang lain berlakon jadi anak murid.

Nasib baik pada pukul 12 tengah hari kami stop jap untuk pergi baca yasin.
Bila baca yasin aku pergilah ambil air semayang dan otomatik segala bedak dan pelindung muka sekalian terhapus.

Sambung balik main pada pukul 12.45 petang.
Masa tu matahari memang pacak betol atas kepala.
Tapi demi markah asignment PJ kami gagahkan juga buat sampai setle.
Muka aku hanya beralaskan dilindungi air semyang je, bare face!
Tak buh bedak pape. Tawakal je dan tahu akan burnt giler.
Main punyer main sampai pukul 3 petang. 


Can u imagine main dari pukul 11 sampai 3 petang?. 5 jam berjemur bawah mentari!






Biskut terlebih masak orang panggil overly cook. Yang aku ni dah overly BURNT!


Burnt hasil dari camping aritu pon tak hilang lagi, tambah pulok ngan burnt microteaching PJ ni.
Alhamdulillah dah selesai semua rakaman aku dan kawan-kawan. terima kasih classmate aku yang beri kerjasama menyiapkan semua ni. Hampir separuh nyawa dah semua untuk setle benda ni. Huhuhuhu... Muka buruk burnt giler jumpa pakwe pon kompem pakwe lari. Hahahhaha...