Friday, September 14, 2012

Mencari Tuhan

Assalamualaikum...
(puisi tengah malam, ciptaan aku sendiri)


Terjaga di tengah malam..
Kerana mimpi dan dosa yang lalu..
Sampai bila?
sampai bila?
Sampai bila?

Jiwa kena kuat hadapi semua ini..
Bukan kita pinta semua ni datang..
Saat terkapai kapai...
Baru nak ingat Tuhan..
Hidup tak aman..
Tak tenteram..
Sampai bila?
Sampai bila?
Sampai bila?

Aku tak ingin dibelenggu dosa lalu..
Dulu waktu senang, gembira..
Bahagia..
Lupa Tuhan, syaitan pon datang..
Sekarang..
Baru mencari Tuhan...
Tuhan tak marah bila kita sedih..
Baru nak cari dia..
Yang penting taubat itu ada..





Tuhan...
Lena kanlah tidurku..
Lupakan aku tentang masa lalu..
Aku mencari-Mu...
Aku mencari Tuhaku..
Kerana ku tahu..
Belum terlambat untuk taubatku..
Sebelum ku menutup mata..
Nafas tiada...

Ohoi...Jiwang plak aku. Dulu suka sangat lagu Ramlah Ram-Sesaat kau datang...Hambek kau kena kat diri sendiri...Hahahahha..Sekarang minat lagu najwa latif..Adamu...


Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

No comments: