Thursday, May 24, 2012

Dugaan Extravaganza



Assalamualaikum semua.. Harini cam free siket so boleh la nak share pengalaman aku kat extravaganza singapore aritu. Aku mengambil keputusan ke sana dalam masa yang singkat je tak sampai seminggu. Memang punyer last minit pergi buat pasport dan Boss aku mintak tolong Abg. Joe tempahkan tiket Rm477 and nasib baik sempat. Masa tu memang aku dalam minggu exam ada gap beberapa hari tapi aku sanggup jugak nak pergi nak rasai sendiri extravaganza. Aku mempunyai masalah kewangan masa tu, duit dalam ASB pon dah tak de mintak pinjam kat orang yang aku sangat harapkan untuk tolong aku pon dia tak dapat tolong. So, lastly aku mintak mak aku. Nasib baik mak aku bagi. Tapi kena ganti balik laaa -_-"


Dah sampai sana kami kena beratur panjang giler untuk mendapatkan pass masuk. Beratur punyer lama dangan tak mandinyer nasib baik tempat ber-aircond. Berhimpit, bergaduh, aku tolak kau, kau tolak aku, ada yang tak sabar-sabar potong aku, mencelah potong line aku mentang-mentang aku kecik. Aku saborrrr jerlah. And then, aku meletup. 


Dalam kami semua sedang letih dan berapi, kami pon pandang mak cik ni....


 Ruby: Mak cik okey? (sebab tengok makcik ni senyap je. yela beratur nak sampai 5 jam takut jadi pape kat makcik ni)

Mak cik: Mak cik okey. Malu siket ngan mak cik ni. Umur makcik dah 60+ tapi kuat lagi. Tapi umur dalam badan mak cik 34 tahun. (WOhaaaaaa!)


So, kami kuatkan kaki, tabah kan hati sambil minum air Tea- NRG habis satu botol herbalife yang besor gedabak tu sampai nak terkencing tahan jer. Pastu siap boleh bersembang dapat kenal ngan makcik ni siap bagi bussiness card lagi. Kelasssss la makcik...


Bersesak-sesak. Orang yang tabah dan sabar jer boleh harungi semua ni sehingga menuju ke registration kaunter tanpa potong barisan T___T"


Dalam bersesak tu sempat berkenalan ngan beberapa orang dan dengar dorang bertukar-tukar testimoni. kebanyakkannya yang turun berat badaan. Siap tunjuk gambar sebelum. Memang amazing!  Dan ada yang nasihat aku try la insyallah dalam 3 bulan kau akan jadi lagi cantik. Dorang sangat memberikan semangat antara satu sama lain.


Tengok MRT kat atas tu. Semangat giler Singapore sambut Extravaganza Herbalife ni pengankutan awam pon ada poster herbalife. Sebab ini adalah event international punyer.


Dah setel register tu kena tunggu bas la pulok. Memang kena banyak bersabor. Daripada banyak-banyak bas sampai tinggal beberapa buah je sampai ke malam kami tak boleh balik hotel lagi. Pengurusan travel ajen tatau la macam mana. Sebab tu Kak Yana dah pesan siap-siap sebelum pergimind and soul kena kuat and be prepare. Enjoy day 1 dan dugaan tak stop sampai sini je.


pi es: untuk apa-apa pertanyaan tentang herbalife samaada untuk kesihatan atau income, PM me kat facebook atau twitter.

5 comments:

Rin Saharina said...

join bussiness herbalife ke babe? :)

shazika said...

saharina:

yup :) dan try produk sbb nak cantik luar cantik dalam

Mr. Asada said...

macam banyak payah dari enjoy je ni. ramai bersesak wooo..

shazika said...

ni entry dugaan.. nnt sy share cter laen plak eh

Ardini Izzati said...

Dugaan tapi bestlaa :)