Saturday, March 5, 2011

Berjimba ke Perpustakaan Negara


Hai semua, semalam saya ke Perpustakaan Negara lagi untuk cari bahan assignment sosiologi yang bertajuk masalah sosial dalam kalangan remaja. Dari maktab ke ke sana kami naik teksi 4 orang. Jimat duet dan tenaga.

Fatin, moknik, azie. Ika duk seat depan tak masuk dalam gambar


 

Punyerla bersepah meja cari bahan.




Pastu nak kena tunggu giliran nak fotostet. Ada 1 kumpulan perempuan sedang fotostet banyak giler bahan dorang nak. Lama jugak ah kami tunggu.  



Kebosanan menunggu giliran fotostet.



Selepas agak sejam kami tunggu, last-last bawak keluar buku dari level 7 pergi level 8. Baru boleh fotostet. Fuh! Kena beli kad fotostet RM19 untuk 200 helai.




Tin, tolong fotostet untuk aku sekali eh... Ada gaya nak ganti akak Mirami (kedai fotostet dalam maktab aku)



Bahan rujukan aku. Dah masuk degree rujukan sekurang-kurangnya 10 buah buku. Wohaaaa...


Dah dapat bahan, kena lah start buat assignment. Hari senin ni dah nak kena antor. Akan berusaha ngan gigih. Yeah!



Keluar je dari library amek teksi naik LRT gi ronda-ronda Jalan TAR. Nasib baik kedai dah tutup. Kalau tak habes duit aku borong beli kain atau tudung. Alhamdulillah selamat duet aku tapi melayang jugak 25 hengget beli syria. Ada 2 ,3 buah kedai tak tutup lagi. Hadoy.


9 comments:

Mcjust said...

pergh lain kali kena belajar fotostet sendiri nih...

Unknown said...

perh aku library upm pon xpnah p. hahah

echasuzrin said...

part shopping kat jln TAR mmg menarik! I like! hahaha

Fatin Myaa said...

aku tak puas hati asal lec aku nak jugak hantar monday padahal kami g big!!!!!!!!!!!!!

shazika said...

mcjust: a'a kena taw fotostet sndri. takot bazir jek kad fotostet.

nub: libry u kan besar. best la. kami nyer kecik jek. jgn smpai dh grad x masuk2 libry eh

echa: i like too! blh geng

myaa: cian nyer ko. saborjerlah

Fatin Myaa said...

tak siap g :'(

Bunga said...

wah...nasib al bunga xambik subjek kena p perpustakaan tuk buat assigment..

Noor Cahayaaa said...

good luck ! buad assignment betol2 . heee~

shazika said...

fati mya: aku da antor td

bunga: suyukur lah kamu bunga :)

noorcahaya: tengkiu. gigih!