Sunday, January 17, 2016

Note 4


Assalamualaikum..

Kenapa aku pilih samsung galaxy note 4 instead of iphone 6?

Sebelum aku beli fon ni, aku dah buat research terlebih dahulu antara beberapa buah fon. So pilihan terkhir antara 2 henfon ni. Oh ya! Sebelum tu aku nak gitau. Aku akan ceritakan dari aspek penggunaan aku di dalam hutan belantara ni. Kalo ada sesiapa yabg ter google nak cari tentang henfon tetibe end up jumpa entry ni, aku mintak maaf lah yer. Ni personal thinking aku jer tentang perbezaan fon.

Okeylah. Back to the topic. Kalo diikutkan, mampu jer nak beli iphone 6 or iphone 6 plus pada waktu tu. So lama aku pikir patut ke tak patut aku amek yang tu.

Last last aku rasa tak patut.
Kenapa?

Sebab dalam hutan iphone payah tarik line wifi sekolah. Cikgu sekolah aku ada sorang pakai iphone. So dah ada orang yang experience those things.

Kenapa aku pilih note 4?

Prosessor dia laju. Tambah pulok dia 4g. Skrin besor. Pastu kalo wifi sekolah lembsss or tak de coverage, aku boleh main lukis lukis. Boleh save notes boleh buat diary, editing picture. Memang aku suka lah bab editing n tulis diary ni.

Setiap kali bosan, kenkadang aku bermonolog sensorang atau aku terpikir tentang sesuatu. Contohnya seperti sekarang tetibe nak cerita kenapa aku pilih note 4 sedangkan kenkawan aku ramai pakai iphone baru nampak stylo n up to date. Ni aku taip n save kat note dulu sementara tak de line wifi. Nanti ada line aku up la kat blog.


Pandangan aku lah kan. Iphone sesuai pakai kat bandor je yang ada coverage kuat 4g gittewww.. kalo setakat sendu sendu jer line tenet, tak yah lah nak pakai iphone.


Sekarang kat sekolah dah ramai pakai samsung galaxy note termasuk cikgu yang aku citer pakai iphone tadi pon dah tukar note.

Yang aku terkilan. Seminggu lepas aku beli note 4, samsung galaxy note 5 pon keluar. Hahahaha.. sadis kan.ok sekian terima kassih. 

1 comment:

Luqman Zakaria said...

betul tuh..kalau nak beli phone pon kena tengok keadaan jgk..jgn maen beli jer..kalau orang yg dah pakai iphone dekat situ pon tukar baik jgn beli iphone..hehe..ok dah tuh guna note 4..