Sunday, October 13, 2013

Merempit



Assalamualaikum....


Kalau kawan tak paksa..tak de nyer aku mampu bawak kenderaan kat Kuala Lumpur ni. Sebelum ni aku memang tak de keberanian langsung nak bawak motosikal atas jalan raya yang banyak kenderaan contohnya macam kat KL ni. Even kat rumah aku pon aku berani bawak lalu jalan kampung jer pergi rumah tokwan atau rumah makcik aku. Bila kawan-kawan dah ramai bawak motosikal aku mampu bonceng duduk kat belakang jer. Sampai satu hari ika suruh aku bawak moto dia. 

Dah la motor dia tu skuter. Aku tak pernah bawak skuter sebelom ni. Selalu bawak Yamaha Sukan ayah aku jer. Kawan-kawan lah yang ajar bawak skuter. Laaaa....senang dan syiokkk giler bawak skuter kalo nak banding ngan motor ada gear. 

Zaman dulu-dulu naik motor ngan ika..

Sekarang alhamdulillah dah berani bawak motor sekitar kawasan maktab aku ni jer sebab jalan kat sini tak sesak, banyak taman dan flat perumahan. Bila dah selalu lalu tak derlah takut sangat cuma sampai sekarang aku tak reti nak cilok cilok menyelit antara kereta. 


Lagi satu kelemahan aku..aku tak boleh bawak kenderaan waktu malam sebab aku silau..Dulu masa mula mula bawak malam habes semua lubang aku masuk. Sekarang dah boleh hafal lubang kat jalan-jalan sekitar maktab aku ni. Kiranya bolehlah kalo takat nak bawak motor malam-malam kat area tu. 


Pernah drive kereta tak kat sini??


Ermmm..pernah..tapi setakat bawak naik dari belakang hostel ke depan hostel jerlah. Satu hari tu Ruby suruh aku ambil kereta. Pastu aku drivelah. Dari belakang hostel nak ke dapan kena naik bukit tau. Tetiba kereta mati kat bukit..Menggelabahlah aku, terus tarik hand break pastu call ruby. Punyer kalut acik tu datang..Hahahaha..Lepas tu bila ruby datang terengganu aritu dia paksa jugak aku drive suruh aku praktis bawak kereta. Alhamdulillah sekarang bolehlah drive siket siket..


Tulah kisahnya. Kalo tak de yang paksa tak de yang ajar memang sampai bila bila pon tak akan reti dan berani mencuba..Betol tak? Terima kasih banyak kat kawan-kawan aku..Muax! 




1 comment:

Lelaki said...

betul tu x berani x real la life.