Wednesday, October 23, 2013

Cabaran seterusnya



Assalamualaikumm...apa khabar uolsss..

Haritu aku dah citer pasal aktiviti berakit semasa ekspedisi..kalini kita sambung ngan aktiviti seterusnya iaitu cabaran berjalan atas tali..yang ni bagi aku sangat mencabar jugak sebab first time nak buat..kalo masuk kelab kembara memang aktiviti mesti kena adventure..


Dorang ni bukannya tengah tengok pada kamera..
Semua mesmerize duk tengok peserta yang nak seberang pokok berjalan atas tali..


Hafiz the lucky no 1 yang start..
Kena berjalan atas satu tali tu antara pokok ke pokok..
Dah lah sekali jalan bergoyang goyang tali..
Tyme giliran aku berjalan memang berzikir panjanglah aku nasib baik pakcik ni tolong mudahkan aku berjalan..
dia tolong pijak tali tu untuk bagi tegang so tak de lah tali tu bergoyang sangat..
 

Dorang tengah tunggu turn buat aktiviti ni..lelaki start dulu..


Ada 3 cabaran kami kena buat..
berjalan atas tali antara pokok macam si hafiz buat tadi..
flying fox..yang  ni pon first time aku try..
pastu lagi satu berjalan atas tali jugak menyeberang sungai..
 

Tunggu turn...
mula-mula eksaited campur berdebar nak buat..
dah lama sangat menunggu sampai naik cemuih..hahahaha..



Fatin tulis caption kat facebook kata kami macam pekerja kontraktor..
Kuang asam betol..dah la gambar macam susun ikut ketinggian jer..


Ho ho ho yeh..! Sempat stop kejap semata-mata nak ambil gambar..
Masa ni tak derlah rasa gayat atau takut..
cuma nak cepat sampai jer sebab lenguh tangan sampai cramp tangan aku bergayut atas tali ni.



Next aktiviti pulak kita kena memasak..dalam masa satu jam masak secara tradisional..
kena hidupkan kayu api tu paling susah..kena bawak bersabar yang amat tinggi..


Ko ingat pompuan je boleh memasak..lelaki pon terer jugak..
kemain lagi bersungguh sediakan bahan..kupas bawak potong sayur..


demontsrasi cara menhidupkan api..
khuysuk benor nengoknyer...hahahaha..


tadaaaa...ni hasil masakan kumpulan aku..kumpulan hamster..
gambar time memasak semua blurrr..tak dapat aku nak tunjuk skill kawan-kawan aku memasak..
tugas aku cuma sediakan bahan dan basuh peralatan jer..
sedap kawan-kwan aku masak..
tak sangka boleh masak 4 lauk dalam masa 1 jam..


keesokkan harinya awal-awal pagi dah bersenamrobik..
pastu get ready kemas barang nak balik..




Setle jugak aku share pengalaman ekspedisi aku ngan kamu semua..
Time study nilah kita nak kena aktif join macam-macam aktiviti..
nanti dah berkerja dan kahwin tak de dah pengalaman macam ni ngan kawan-kawan..

ok la..bye..~






1 comment:

Lelaki said...

kim salam dgn yg x kawen lagi...hihi