Tuesday, October 1, 2013

Feeling selebriti


Assalamualaikum..

Ohoi..dah masuk bulan oktober dah kite yek..Dah nak habes semester dah ni.
Hujung minggu lepas hostel buat annual dinner. Temanya malam selebriti.

Apa benda yang pertama bermain di fikiran kamu kalo ada dinner bertema??

Yup...! Tepat sekali...mesti akan pikir "baju apa yek aku nak pakai??"
Malam selebriti..kena pakai macam artis ke?..baju bekerlip kelip va va voom??...tapi roomate aku kata "ah..kesah plak..pakai je mana yang ada..nak pergi makan je pon.."

Aku pon malas nak beriya pakai pakaian ikut tema macam dinner pop colour tahun lepas.. Pakai apa yang ada udah lerr..

Yang ni jerlah kawan-kawan sekelas yang masih wujud di hostel. Cikwe, zazi dan Ruby..Harap-harap kekal bersama duk hostel sampai habes belajar kat maktab ni. Sekarang kami semester 6 dah.



Ni aku perkenalkan roomate aku, Wafa.  Asal kedah, kos TESL. selalu duk speaking ngan dia ni la dalam bilik untuk practice aku nyer english dan jugak loghat utara. Kenkadang kalo terjaga tengah malam dia mai tido kat katil aku atau aku gi tido kat katil dia..penakut jugak la dua dua orang ni..


Sekali lagi tempek gambor achik ni. Pehal lah kaler baju sama. Tapi dress dia lagi vogue vavavommmm ah ada lace jahit sendiri. Ku geram btol ngan acik ni..boleh pulak dia sarung syria  mai dinner dah lah syria tu selalu pakai sampai berbulu dah..

Bak kata wafa.. 'kesah pulak..gi makan jerlah'..betol jugak tu..

Persembahan malam dinner sangat best..kat maktab aku ada jugak coures muzik. Ramai yang talented dalam main alat muzik, nyanyian dan jugak berlakon. Yang paling best parody lagu tasha ngan syed, lagu be mine..senior semester 8 punyer persembahan dorang memang sempoi.. nampak pendiam jer tapi sekali naik pentas semua tanjat ooo..biar betol dia ni macam ni..Pastu ada cabutan bertuah..emmm aku ngan ruby surrender awal-awal laa sebab kami tak pernah nak bertuah..

Lepas ni ada lagi satu dinner..tema black, red and white..yang ni pon aku main pakai je apa yang ada nanti..


No comments: