Thursday, October 3, 2013

Bakul petak


Assalamualaikum


Semasa praktikum aku tak berpeluang nak bargaya ke sekolah pakai handbag macam cikgu. Sebabnya setiap hari aku bawak banyak barang mesti lebih daripada satu beg. Kalo time hari kena observe lagilah..sampai 3 beg aku angkut. Nak kena bawak fail, laptop, bahan bantu mengajar dan lembaran kerja. So pengajaran daripada praktikum semester lepas, aku dah siap-siap beli satu beg yang agak memudahkan akulah jugak. Sekurang-kurangnya takdelah banyak sangat barang aku bawak kalo sumbat dalam satu beg...

Tadaaa...!! Beg bakul petak yang kaler pink..Beli semasa program jelajah bakti permata yang kami pergi ke Padang Besar aritu... First time pergi padang besar pastu yang ni yang aku beli.. hadoiii...


Yang kalo tak silap harga dia selepas tawar menawar dapat lah kurang daripada rm20 kot ke 21 macam tulaa..Lupa pulak..tapi bagi aku murah lah..Ha..!! masa lepas beli beg ni lah aku terjumpa cikgu matematik aku masa kat maresem dulu..Aku tegur cikgu pastu cikgu kata.."macam pernah nampaklah u ni.." yela cikgu..anak murid cikgu mestilah cikgu pernah nampak kan..ke muka aku dari dulu sampai sekarang tak berubah..papepon tetibe ase rindu kat cikgu-cikgu maresem.. (T___T)~

Okeylah...

Nilah yang aku isi..fail-fail praktikum , bahan bantu mengajar dan lembaran kerja untuk anak murid aku..Yang beg sandang merah tu aku taruk laptop..Sonang..tak yah bawak banyak sangat beg sampai nak tercabut bahu..

Masa aku bawak bakul petak tu pergi sekolah, cikgu-cikgu pakat tegur.."nak gi piknik ke tu?".."eh eh bawak kucing ke dalam tu".. hahahaha..papepon..bagi cikgu-cikgu better bawak beg ni senang nanti sumbat je semua barang.. 

2 comments:

Unknown said...

sesuai sangat kalau nak guna bakul tu tapi sabo je la kalau kena sakat kan? hehe..

budakbandunglaici said...

hehe nakal jugak sampai ada duk sakat