Friday, May 17, 2013

GDO di Kenanga


Assalamualaikum...

Apa khabar semua. Lama kan aku tak citer pasal kawan-kawan aku a.k.a. classmate aku. So, sementara menunggu hari exam yang berderet dan kalau study pon kena jugak release tension tapi masalahnya study ke idok??? Banyak lagho daripada study. Tapi start habes entry ni no more lagho-lagho. turn off the phone and stay off from the laptop. Ececeh...


Kemaren kami ber-girls day out ke Kenanga. sebuah shopping complex yang ermmm agak murah dan akan menjadi antara tempat shopping pilihan lah selepas ni. hehehe Boleh beli ngan harga murah kalo beli pakat ramai-ramai. So, angkutlah beberapa orang classmate ber-GDO dan shopping bersama-sama.


Yang gi aritu dua buah kereta. Aku, Ruby, Cikwe, Ika, Moknik dan Kaklong. Faten tak ikot kami keluar sekali. Katanya mau study ermmmm bagoslah tu. Pastu nak show off sket kat faten, kami pon ambil gambar dan Ruby upload kat twitter dengan harapan nak kasi faten hangin sebab tak ikut kami.



Aku first time gi Kenanga. Perempuan nak cari pakaian ngan harga berpatutan boleh ler pergi sini. Paling heaven dan eksaited sekali adalah Chah. Dia dapat 2 baju, sepasang kasut, satu spek mata dan satu belt dengan keluarkan duit limapuloh hengget jerrr..!! Happy giler dia. Aku pulok keluarkan RM70 dengan 2 baju, 1 shade ala rayban gitu dan 1 skirt kembang kembang. Ayu lah aku nanti.




Lama giler dorang bertekak nak beli sunglases. Semua pilih ikut citarasa masing-masing. Kalo beli banyak dapat diskaun 20% jer. Pastu gitau kat cashier kasi la kami 30% diskaun. Kami beli 5 kot. So, dapatlah kami spek murah dan dapat 30% pulok lagilah muroh.


Habes melilau dari tingkat atas sampailah ke tingkat bawah. Kasi puas ati so kami pon pulanglah sebelum masuk Asar sebab nak solat Zohor kat hostel dan rumah masing-masing. Shoping shoping jugak, solat ko jangan nak abai eh. So, habeslah sesi GDO pada hari itu.

Okey. Jom fokus study. :)


2 comments:

nidapink90 said...

bior betul ko cah shopping rm50 je tuk 2 baju, belt, kasut, n spek mata lg???

shazika said...

@nidapink90betol nida...50 hengget jerr..