Friday, January 4, 2013

Bayar RM5 dapat sekotak barang..berbaloi baloi


Citer ni pasal minggu lepas, aku pergi Jom Heboh kat Bukit Jalil.
Aku pergi hari last, ahad selepas habes focus group kat Bangi petang tu, terus pergi Bukit Jalil.
Tapi sampai-sampai jer kat LRT hujan lebat giler.
Padahal kat Bangi masa tu cuaca okey jer cerah dan panas.
Nak pergi ke tak nak ni?
Teruskan jerlah pergi Bukit jalil.

Sampai kat LRT...tudiaaaaaa


Hujan lebat giler campur ngan kilat dan petir pulok.
Tau-tau jerlah kilat kat KL ni macam mana

(pernah citer kat sini, petir di Kuala Lumpur)

aku pon decide balik jerlah. Kalo pergi pon kompem basah kuyup sebab tak de payung.
Patah balik ke Cheras.
Sampai kat rumah sewa, achu iedah ajak gi tengok konsert Jom Heboh.
Selepas Maghrib kami patah balik gi Bukit Jalil. 
Hujan dah stop tapi kami still bawak payung. langkah berjaga jaga.

Sebab first time gi Jom Heboh, tatau konsep dia macam mana.
Orang kata semua barang RM10 atau RM5 jer.
ada macam-macam gerai. Ada makanan ringan, produk-produk kecantikan dan kesihatan.
Aku tak minat nak beli makanan ringan walaupon harga ditawarkan masa tu 1 paper bag RM10. Jaga pemakanan dan kesihatan.

Aku gi kat bahagian produk seperti sunsilk, sabun, mandian, rexona.

Masa tu harga ditawarkan 3 paper bag RM10.
Sedang berkira-kira nak belik ke tak nak beli ke tak.. Hurmmmmm....
Sekali dia cakap..

"4 paper bag RM10. Isi penuh barang!!!" Wohaaaaa.....!!!

Terus beratur ramai-ramai. Aku bayar RM5, achu iedah bayar RM5. Sorang dapat 2 paper bag.
Cukuplah RM10.


Ni barang aku yang ada dalam 2 paper bag = RM5.
Yang achu iedah punyer banyak ni jugak. 
Boleh buat stok setahun ubat ketiak cap rexona tu.

So, kesimpulannya yang aku dapat lepas gi Jom Heboh haritu:
1. Tak payah pulun nak gi awal-awal. Sebab harga awal dia jual 1 paper bag RM10. Kalo gi lewat-lewat hari last pulok tu dapat lagi banyak barang. Bayar harga sama jugak.
 2. Tak yah gi tengok konsert Jom Heboh. Dah lah sesak dan hujan. Pastu sedor diri yang aku ni pendek kompem tak nampak artis kat depan. Lagi elok tengok kat TV. 


No comments: