Friday, January 25, 2013

Prinsip hidup awak apa?


Tadi semasa kelas PJ, En.Gana tanya ''apa prinsip hidup kamu?'' Pastu dia tanya seorang demi seorang yang dalam kelas tu. Time tu aku tengah pikir 'aku ni ada prinsip ke??? Bila sampai giliran aku, tetibe aku blurr. Tak cakap pape. Padahal aku dah teringat 1 ayat yang aku belajar semasa training Herbalife. Tapi aku lupa ayat tu kut english. Aku nak gitau, kalo kita boleh bermimpi besar, kita pasti boleh melakukannya..Tapi nak bagi ayat jadi sedap kena sebut kut english jugak.

Bunyik nyer begini...


"If you can dream it, you can do it"

D.R.E.A.M.

Bukan bermaksud angan-angan mat jening. Sekadar berangan tapi habuk pon tarak. Ni berangan dan ber-impian. Bila berada dalam Herbalife, kami diajar untuk berimpian besar. Contoh: nak rumah besar dan selesa, ada kereta, pergi umrah dan haji, dapat bagi keselesaan dan memperbaiki kehidupan keluarga dan lain-lain. Sebab tu kami buat dreamboard setiap awal tahun. (aku dah buat tapi tak lawa, malu nak tayang).
So, prinsip hidup aku macam tulah. Kena hafal ni kut english. Nanti En.Gana tanya atau sape-sape tanya tak der lah terkial-kial nak jawab. Kita kena berimpian besar. Sangat kesian kalo seseorang tu tak dak impian langsung. ish ish ish... Jadi, mari bermimpia/berimpian sekarang bersama saya.

Untuk mencapai apa yang aku DREAM tu, esok aku akan pergi ke satu event Herbalife yang besar dan julung kali di adakan di Malaysia iaitu SPECTACULAR 2013..!!! 15 ribu akan berkumpul di stadium putra bukit jalil sabtu dan ahad ni. 

SPECTACULAR = Life Changing Event.

Ni akan menjadi spectacular aku yang pertama. Tak sabor nak pergi. Hari khamis aritu dah register. Sempat bergambor jap kat sekitar venue. 


Orang tak ramai sangat time aku register. Tadi petang aku pergi teman Ruby, punyerlah ramai orang. Sempat sembang ngan sorang makcik dari Penang. Dia kata panjang benor dari pagi dia beratur. Alhamdulillah semua selamat mendaftar.


Dan semasa daftar kami dapat kipas yang sangat amazing. Ada kata-kata semangat untuk diri aku dan maybe untuk kamu semua juga..


Think BIG, be proud
-yes! i'm proud to be in HERBALIFE-
Sampai sini jer dulu aku update. Esok aku nak gi training. Kena sedia mind and soul. :)

No comments: