Monday, May 16, 2011

Ibu Bapa adalah guru pertama saya



Hari ni 16 Mei maktab aku tak sambut hari guru sebab kami dalam minggu exam. Jadi Hari guru di tangguh kepada semester depan. Takpe lah jasa guru-guru tetap di kenang. Guru pertama kita adalah mak dan ayah. Jangan lupa ucap kat mak ayah kamu 

"Selamat Hari Guru terima kasih menjadi guru pertama saya"


Bersama rakan-rakan sekelas dalam bidang pendidikan.


LAGU GURU MALAYSIA

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan


Lagu & Lirik : Hashim Ahmad


Dulu masa kat sekolah 16 mei mesti cikgu-cikgu nyanyi lagu ni. Sekarang setiap kali ada perhimpunan mesti aku kena nyanyi lagu ni. Nak berlinang air mata jugak lah. Layak ke aku nyanyi lagu ni. Tak sangka aku akan jadi cikgu lagi 3 tahun. Insyaallah. Terima kasih cikgu-cikgu saya yang ajar saya secara formal atau tidak formal.


SELAMAT HARI GURU



2 comments:

[z@ck] said...

happy teachers day to u too =)

cikNiarun said...

selamat hari guru kamu!!