Tuesday, February 8, 2011

Makan dalam kelas

Tabiat buruk aku dalam kelas adalah makan semasa pembentangan dan semasa pensyarah mengajar. Mulut terasa nak kunyah dan makan jer. Makan sorok-sorok takut orang belakang tengok. Takut pensyarah nampak. Takut orang sebelah usyar nanti mereka mintak. Dalam kelas aku duk sebelah moknik. Kami selalu bawak bekal ke kelas seperti biskut paket, roti, air, honeystar, rocky, gula-gula, dll. Pernah aku gitau moknik,


"Nanti bila kita dah jadi cikgu jangan nak marah kalau murid-murid makan dalam kelas. Sebab kita pon makan dalam kelas."




Dah lah tempat duduk aku ngan moknik depan sekali. Selalu kena makan sorok-sorok dan pasang strategi. Oh, ada dua orang lagi yang selalu makan dalam kelas iaitu Ika dan Fatin. Dorang duduk belakang sekali. Line clear nak makan dalam kelas. Lagi ah dasyat siap bawak air kotak bagai.


Kalau makan dalam kelas aku teringat semasa zaman sekolah dulu. Satu hari tu sebelum habis waktu rehat aku beli kek batik kat cafe. Semasa ustaz mengajar aku makan sorok-sorok. Tiba-tiba ustaz tanya soalan aku jawab lah. Aku tengok ustaz senyum-senyum. Apasal ustaz nih? Pastu kawan sebelah aku bisik 'ade sisa kek batik kat mulut' Wohaaaa.. 


10 comments:

tomatokering said...

opss ! kantoi suda ! hahahha XD

ceq pon suke mkn dlm klas . tpi choki2 je la . xpon kueh . hehe

kr0nc0ngmalaya said...

hahahahaha

aku kat maktab dulu kena cubit ngan cekgu norma sbb mkn dlm klas. hg tau kan cekgu norma pny cubitan. dia pnya kick smpai aku x mkn tgh hari kat DS.. hahahah

kr0nc0ngmalaya said...

hahahahaha

aku kat maktab dulu kena cubit ngan cekgu norma sbb mkn dlm klas. hg tau kan cekgu norma pny cubitan. dia pnya kick smpai aku x mkn tgh hari kat DS.. hahahah

ikaibrahim.. said...

tafqksocpcjnzbzhdtey667hajsmkxlp!!! hahahaha
breakfast itu penting! wuwu

aini kadir said...

haha. supe jek sume. td siap mkn smbil ty soklan tuh. last2 kne pau dek lecturer tuh. wakaka.. share bersame.

cikNiarun said...

hahaha..same la hobi kite...~

p skang da slow sebab memikirkan penyakit yang menjelang tibe..kalori banyak wooo~

shazika said...

tomato kering: coki2 pon ramai jgk suka.oh, lama x mkn choki2

muz: aku pon penah kena. biru kot perut aku. tobat tak mau kena dh lepas tu -_-"

ika: yeler..duk main tayang2 plak kotak2 tu sume

iny: tula. mkn kena share 40 org dpn blkg kiri kanan atas bawah

nurain: aiyok..mkn gula2 sbijik x de kalori nye.. :P

Lea Isnawi said...

hahaha. tulah.
kedekut sgt nak kasik kat org

Zulfahmi Abidin said...

ah perempuan semua same jer.kuat makan.bahhaha.lariiiiiiiii

Zulfahmi Abidin said...

ah perempuan semua same jer.kuat makan.bahhaha.lariiiiiiiii