Monday, February 14, 2011

Aku dah tak ada facebook


Dah lama aku berhasrat nak de-activate facebook. Syukur akhirnya aku berjaya jugak klik button deactivate walaupon terasa sedih la nak berpisah dari berhubungan dengan kawan-kawan di facebook tu yang majoritinya kawan-kawan sekolah rendah, sekolah menengah, kawan-kawan kat matrik kat UUM saudara mara dan cikgu-cikgu semua kan. Beberapa hari sebelum nak deactivatekan tu aku dah gitau semua pasal keputusan aku tu dan ramai jgak yang rasa sedih dan tak bagi aku deativate. -_-"


Bila aku klik je pada tulisan deactivate tu tiba-tiba dia keluar page ni. 


ctrl+alt klik pada gambar untuk gabarajah lagi clear


Adoyai. Tengok ah facebook ni ada ada jek tak mau bagi aku deactivate facebook. See. Nonot fiqa will miss you, Anim will miss you, Arina will miss you, Ain will miss you. Send them a message.


Tapi aku tabahkan hati tangan ke bahu mata memandang ke atas. Dan akhirnya berjaya jugak aku deactivatekan facebook aku. Aku cuma tick kat this is temporary. I'll be back. Sebab nanti aku akan activate jap bila dekat-dekat nak exam untuk mintak soklan spot pastu deactivate balik pastu activate balik sehari sebelum besday aku. hahahahaha. Nak kasi orang wish. jangan lupa 15 Ogos besday aku! Pastu aku deactivate balik.


Apa pasal aku nak deactivate facebook?



Bila aku sign in je facebook, masa aku habis macam tu jek. Buang masa gi tengok status orang, ushar gambar kawan-kawan, upload gambar aku yang poyo habes, berbalas komen sampai terkeluar topik yang ada kat status dan berkonflik ngan beberapa manusia di facebook. Hahaha. So, jalan keluarnya adalah deactivatekan facebook. Sekarang baru rasa ada life dan blog pon dah tak terabai. Terasa sentap bila tengok komentar dan visitor yang datang tak sampai sepuloh orang~


31 comments:

zulkoa said...

gua tabik!

shazika said...

cik ubi: hahahha..tengkiu cik ubi

ZACK ENTRY said...

semoga semua akan jadi lebih baik..^^,

Nina said...

Awatlah deactive . Takpe-2 :') Itu jalan terbaik buat akak kan ?

Khairul Onggon said...

Tahniah di atas tindakan paling berani dan paling betul. Saya pun nak deactivate tapi tak tertekan-tekan lagi hehe.. InsyaAllah..

Fatin Inani said...

now zazie guna masa sebaiknya ok! haha

Lea Isnawi said...

takde kekuatan lagi nak deactivate fb..ngeh3

shazika said...

zack entry: insyallah semuanya akan baik2

nina: yup. itu jln terbaik yg akak ase. say no to fb..hahaha

wa khairul onggon: tu pon amek masa lama jgk ah nk deactivate. kena kumpul semua kekuatan dalaman

shazika said...

litle: baiklah lil.. sy akan gunakan sebaik mgkin

lea: kumpul semua baru deactivate. jgn smpai menyesal

tomato said...

whoaa.. bagus2 :)

Lina said...

tahniah3! tapi tu la yg lemhnye FB, bile2 je bule activate blik...huuuu, happy earlier besdey ^^

Fatin Myaa said...

siapa nak im aku pasnih? :'(

SakinahSallim^^ said...

wahhh, tahniah la cik azi. t xleh dh la mg nk aku npe2 kt fb la. huuu :(

Nurulbadiah Lai said...

lorh syg..nape sampai camtu..

take care dear

Nur Liyana said...

err.. fb je lh tempat nk contct kan2 sbb yana mlas top up.. hik hik hik :DD

Rashid said...

hehe..sayapun punya fb pun dah lama tak buka..

Anonymous said...

waah..bgus tu..saya pon pernh deaktivativekn tpi bkk lak sb ati x tetap!..hahaa2...

anamizu said...

ssh gak nk cntact2 karang..hik3

Asrul "iLham" Sany said...

fesbuk melalaikan i wat sebarang keje...lol

btw follow u, harap follow i gak ye ;D

gnesop.com said...

huhuh.. kenapa sampai cam tu ek..

Amy said...

amy pun pernah deactive fb pas on balik...:)

wawa meiko said...

Akhirnyaaaa ! Caya laaa . Nak ikut jejak de-activekan tp tak kesampaian! Hahahaaa

Tenang jiwa tu naty sebenarnya . Hmm . good luck :)

shazika said...

tengkiu semua bg support utk aku teruskan deactivate fb tu.. aku kena semakin tabah. hoyeh!

Unknown said...

blog ada lagi kan.... =)

niesz said...

keep blogging dear.. :)

jom bc cni : sabtu+ahad+isnin

Nas said...

x semua org bleh wat keputusan yang agak luar biasa nie..think outside the box..so cm mne rasa ble xde facebook..komen lg skit..

Mr. tercabut said...

shazika.. Rilex r.. ur not alone... Mr. T pun baru de-activitekan Facebook... give me 5 k... reason ialah saja... nak pikir benda lain selain FB! huhu

shazika said...

nas: nnti sy akan cuba cterkan pengalaman xde fb kat next entry eh. insyallah

mr. T: hi-5..! hoyeh

asfira aminuddin said...

Fb mmg melekakan! i pun mcm nak deactive jugak.

sarah mohamad said...

sebab tu rasa cam malas je nak bukak fesbuk sekarang . tak ade faedah apa2 pun . T__T

encik e.m.o said...

Sembanglah ngan rakan2 cam biase pasni.. :)cayook