Tuesday, December 29, 2015

Planning

Assalamualaikumm..


Setiap kali nak masuk tahun baru jer mesti semua orang pakat nak buat azam dan perancangan. Untuk tahun 2015 aku ada catat dalam buku tapi buku tu tinggal kat sekolah. So kali ni aku nak catat kat sini senang aku nak rujuk biar kasi menjadi..

Hurmmmm.. apa eh aku nak ?

1. Menunaikan umrah atau haji bersama mak ayah.

Aku dah settlekan pendaftaran untuk haji. Tunggu nak kumpul duit jer bagi cukup. Mak ayah aku pulak tengah tunggu giliran. Memang tipis jerlah kan harapan aku nak ikut mak ayah sebab aku baru jer daftar. Ayoh aku pesan simpan jer dulu mana tau kot kot ada rezki boleh ikut dorang nanti. Insha allah...

2. Melawat brunei dan labuan

Akhirnya settle jugak aku renew pasport merah. Sebelum ni pakai DPT jer so perjalanan sangat terhad. Kawan kawan ajak pi luar malaysia tak dapat aku nak ikut. Harap harap dapat gi sana tahun depan. Nak kasi complete aku telah touch down di semua negeri dalam malaysia. Insha allah...

3. Pergi langkawi

Yang ni punyer azam aku tatau bape kali dah recycle..hahahaha. tak pergi pergi pon lagi. Insha allah tahun depan dapat gi ngan family or kawan kawan.

4. Ada aura cikgu

Aku teringin sangat nak ada aura cikgu mscam yang selalu lecturer aku citer. Gi mana mana pon orang boleh tau yang ko ni cikgu. Contohnya dari segi penampilan percakapan dan tingkah laku. Kena banyak praktis lagi nampak gayanya. Insha allah..

5. British council

Harap tahun depan boleh deal ngan kaksadie nak join program ngan BC ni untuk baiki english aku. Maklum jerlah aku ni dah jadi ticer. Ticer kenalah baiki diri sendiri dulu sebelum ajor murid. Kang ticer nyer sebut salah tak pepasal anak murid nyer pon salah faham. Macam kes spender vs spider aritu. ( usyar entry lama?). Insha allah kalo ada kelapangan kita nak join..

6. Kumpul aset.

Finally aku dah jumpa buku ASB aku. Rupanya duk dalam beg. Biasalah pompuan banyak nau beg dorang tukar tukar. Aku tak berminat nak beli kereta. Bukan pakai kereta pon gi sekolah. Cadangnya nak beli tanah dan rumah. So kena menyimpan dari sekarang lah.. yang lain lain tu ayoh tolong settlekan. Insha allah..

Amende lagi eh nak list kat sini??

Kalo azam nak dapat kan benda yang diidamkan rasanya tak de pape lagi barang yang aku aim sebabnya apa yang aku nak semua dah ada. Henfon laptop kamera (walaupon dah rosak) tudung neelopa (finally dapat jugak, thanks bro) dan lain lain.. tak de barang lagi nak aim..

Oh ya..!

7. Ke kapit

Aku cadang nak gi ke kapit next year jumpa kawan kawan kat sana. Budak maktab aku ramai posting sana. Teringinlah jugak aku nak melawat macam mana cikgu sana naik perahu ke sekolah. Hehehehe.. moga moga ada lah cuti yangboleh aku ke sana.


Semoga apa yang aku plan ni berjaya dilakukan. Kalo tak dapat nak laksanakan pon its okey sebab aku rancang jer. Tak semestinya menjadi sebab allah plans is better than man's.

Mesti ada tertanya..kenapa aku tak listkan azam untuk kawen?

Camne eh nak citer.. memanglah sebelum ni aku bajet lah berangan nak kawen sebelum 25. Hahahaha.. buat masa sekarang tak dak tanda tanda ada yang nak masuk minang so aku tak masukkan lah dalam list. Jodoh hanya tuhan yang tahu. Kalau ada seseorang nanti baru kita rancang yer..

Semoga apa yang dirancang akan tercapai.. insha allah. Manusia hanya merancang tapi allah yang menentukan. Amin...


No comments: