Wednesday, March 18, 2015

Perjalanan keluar dari LJ yang pertama

Assalamualaikum..

Alhamdulillah cuti sekolah seminggu ni aku dapat keluar dari LJ tapi tak balik semenanjung pon. Kawan kawan lelaki yang 3 orang tu pakat balik awal awal dah tempah tiket balik semenanjung. So aku menumpang tinggal di rumah bekas roomate aku masa kat maktab aritu. Lepas sekolah ari jumaat tu bergerak la aku bersama sama 3 orang cikgu lelaki.

Masa dapat keluar je dari gate sekolah tu punyer eksaited dan macam tak percaya itu jalan yang kami lalu masa masuk kali pertama. Kan kami masuk aritu dah malam so tak dapat tengok pemandangan luar. Tanjatlah aku tiba tiba tengok pemandangan..masha Allah..! SubhanaAllah! Berbukit bukau menghijau.


Pastu jalan dia berbatu kelikir besor besor so tak de harapan lah kau nak tido dengan nyenyaknya dalam hilux tu. Bapak aku pesan kalau pening semasa perjalanan jauh kami kena tido. So aku cuba tido. Sekali pang! Kepala aku terhantuk ke cermin..adoiii! Bukan sekali beb kepala aku terhantuk. Beberapa kali lah jugak. Sebab aku paksa diri untuk tido.

Masa sejam pertama aku mampu lagi melawak ngan mereka dalam hilux. Duk gelak gelak kat mereka masa tido terhuyung hayang. Lepas pada tuuuu... Mula dah aku ase macam biol dah otak aku. Pening gilerrr.. Macam aku baru lepas naik roller coster kat genting highland tu. Aku pon senyaaappp je sepanjang perjalanan.


Alhamdulillah aku ni jenis tak mabuk muntah muntah. Cuma pening je.


Masa mereka berenti turun kat satu perhentian tu. Aku tak turun. Aku duk sorang sorang dalam hilux tu nangis puas puas. Walaupon aku duk kata jiwa aku kental tapi kenkadang aku tewas jugak. Hahahaha...

Aku tak tahan sakit sangat sangat kepala ni. Sepanjang perjalanan aku diam jer. Macam kena rasuk pulak tyme tu. Cikgu cikgu lain tak tegur pon aku macam faham keadaan aku alami tu. Sesekali ada jugak mereka duk kata. " jeng doh azi".

Pastu mereka duk buat lawak tergelak juak aku akhirnya.. Selama 6 jam perjalanan aku sakit kepala. Dah sampai bandar M kurang dah sikit. Masa sampai situ dah nak gelap dah.

Aku cuba kuatkan semangat sedaya upaya tak mahu susahkn orang kalo aku termuntah ke kannn. Selagi aku boleh tahan aku akan tahan. Dah la aku sorang je pompuan. So aku kena berlagak kuat lah. Nanti nak masuk LJ pulak aku kena get ready fizikal mental. Nak gi cari bantal leher macam cikgu S pakai.

Kalaulah ada kerusi baby dalam kereta tu saiz besar aku rasa nak duk dalam tu jer sepanjang perjalanan. Tak de lah teruk sangat bergoyang. Hurmmm...

Selama 11 tahun aku naik bas perjalanan jauh kedah-ganu atau kl-ganu..tak der lagi aku rasa seteruk ni punyer pening naik hilux. Dugaan tuhan bagi semakin lama kehidupan aku makin mencabar. Perjalanan nak ke sekolah tempat mengajar pon makin mencabar. Hahahaha... Percaya dengan qada dan qadar..


 Pi es: aku try upload gambor tapi tenet tak kuat sekarang ni. Sorry. Nanti aku show off gambar pemandangan pejalanan aku. Wokey.


No comments: