Sunday, March 15, 2015

Celoteh murid : 1

Assalamualaikum.

Setiap hari aku akan ada kelas ngan murid tahun 1. Satu hari aku bernada marah sedikit pada mereka kerana kelas bersepah.


Tcer: kenapa kelas tak kemas ni. ?
Murid: mereka tu tahun 2 datang main di sini.
Tcer: nanti sapu kelas ni kasi bersih bersih. Baru seronok nak belajar.
Murid: tiada kami penyapu cikgu.
Tcer: kelas kamu tiada penyapu?
Murid: iya. Tiada.
Murid: kamu kan guru kelas kami?
Tcer: ha aa..tcer guru kelas kamu.
Murid: naaaa.. Kamu la kena belikan kami penyapu.


Aisehhh.. Kesian kelas aku tak de penyapu.

Mana la aku tahu baru jadi guru kelas kan. Nanti sebelum masuk sekolah aku kena belikan sekali barang barang untuk kelas dan anak murid aku. Penyapu, jam dinding ngan buku buku latihan.

 Memang jadi cikgu jangan berkira ngan anak murid. Selagi mampu, keluarlah berbelanja untuk mereka. Tu pesan lecturer2 aku.

No comments: