Thursday, February 12, 2015

Sekolah LJ


Assalamualaikum...

Sahe' membam.. Selamat pagi dari LJ.

Sekarang dah seminggu aku di LJ. So aku kasi criter sket keadaan di sini. Kawasan LJ ni berbukit bukau. Masa aku mula mula datang sini pada waktu malam so tatau pemandangan di luar macam mana. Bila bangun keesokan harinya baru nampak. Wohaaaa! suasana menghijau sekeliling sekolah.


Orang kata kalau selalu tengok benda hijau boleh kurangkan rabun. Yeke?


Bangunan sekolah fully papan. Rumah kuaters pon papan. Sekali sorang berjalan bergegor rumah.

Tadaaaa...!! Look at the green hills..

Warna warni kan bangunan sekolah. Yang pepel ngan oren tu hostel.

Ni kediaman ala ala chalet gitu. Rumah aku yang hujungggg sekali. Depan rumah becak. Memang tak de harapan la aku nak pakai kasut cecantik gi sekolah. Habes berlemuih kasut ngan selut macam gi bendang.


Nice kan sekolah LJ..

So far duduk sini masih mampu bertahan. Tapi banyak jugak kekurangan yang ada dari segi fasilities kalau nak bandingkan dengan dibandarkan. Aku ni kena ajar sains ngan kh tapi makmal tak de. Memang aku masih buntu lagi kaedah nak mengajar ni.


Yang paling aku suka budak budak sini jenis polite. Menghormati guru. Comel comel la dorang ni. Dahlah aku cikgu kelas tahun 1. Alahai... 3 orang jer anak aku. Nanti di lain waktu aku up ceriter pasal murid plak. Baru seminggu duk sini macam macam cerita lagi akan bakal.menyusul..


Coming soon....


No comments: