Saturday, February 21, 2015

Gaya ?

Assalamualaikum..

Masa kamu zaman sekolah dulu pernah tak adore ngan cikgu yang bergaya, kasut matching ngan handbag pastu pemakaian kemas fashionista from head to toe.

Wohaaa..pernah tak suka cikgu jenis tu?


Aku selalu ushar cikgu yang bergaya macam tu. Sejak zaman sekolah sampai kat maktab. Aku ada adore ngan lecturer sorang ni. Nama dirahsiakan. Kadang kadang handbag sama pattern ngan kasut. Pastu cara bercakap dia jelas. Nampak lah kewibawaan seorang cikgu atau pendidik. Pastu ada jugak lecturer aku yang simple tapi still kemas dan bergaya.


Sejak zaman belajar lagi aku beranganlah nak jadi cikgu yang bergaya sebegitu. Pakai handbag, berkasut, pastu tudung style tak pon jenis pemalas macam aku ni pakai tudung sarung ariani ke kalau rajin baru lilit lilit.  Aku pernah pergi umah makcik moknik. Makcik dia cikgu. Koleksi tudung ariani dia banyak hoiii... Cantik cantik semuanya. Aku teringin jugak nak ada koleksi gitu.



Berangan jerlah mampu. Tu expectation aku Semasa masih belajar.


Realitinya..



Tadaaaaaaa.... Kasut penuh lumpur macam gi bendang. Hahahaha.. Kalau macam nilah gayanya tak de nya aku nak bergaya bergaya ngan kasut lawa lawa.


Ari pertama aku gi sekolah je aku likit lilit tudung pastu bawak handbag. Next day and seterusnyaaaaaaa... Pakai tudung bawal ikat bawah acik juma tu jerlaaa.

Pergi mengajar tak mekap pon. Aku tak bawak alat mekap sangat sebab rushing kemas barang bawak mana yang perlu je yang asas. Bedak foundation dan lipstik. Liptik tu wajib ah tonyoh di bibir sebab rasa tak konfiden kalau bibir tak merah. Hahahahaha...





No comments: