Monday, June 17, 2013

Uruskan nota-nota lama


Assalamualaikum...

Alhamdulillah sekarang dah selamat masuk maktab dan  mula semester baru. Sedor tak sedor sekarang aku dah semester 6. Tinggal lagi dua semester atau satu tahun jer lagi untuk habeskan degree. Seperti biasa bila mula semester baru aku akan buat azam baru. untuk semester ni aku ada beberapa wishes dan aku harap berjaya lah buat pembaharuan dalam hidup. Insha allah. Salah satunya adalah nak setlekan nota-nota dengan eloknyer masuk dalam fail. 


Memandangkan semester ni kami belajar dan masuk kelas untuk 3 subjek jerrr so lepas kelas tadi pergi HQ Herbalife jap ambil produk dan pos produk untuk customer-customer pastu balik hostel terus cari fail. Sediakan siap-siap 3 fail yang bewarna-warni so that tak de lah konpius dan buh label.


Tadaaaa....! 3 subjek jer.....


Terinspirasi ngan kak long (classmate aku) dah lama dah. Semester lepas gi tesco ngan roomate, Wafa  cari fail warna warni ni dan beli 2 paket terus so ada lebih boleh guna untuk sem ni. hepy hepy boleh jimat.


Tapi tak payah nak hip hip hooreyy sangat....


Kami nanti akan kena MQA, dia nak chek semuaaaaaa nota bermula dari zaman foundation dulu. Kiranya nota dari pra-sem 1 sampailah semester 8 akhir tahun depan. jenuh nak mencari semua nota, semua jadul kelas (!) homaigod..pastu yang lagi parah semua soalan assigment. Aku ni dahlah selalu pindah pindah barang nak kena simpan dalam stor semasa cuti so main campak jer nota dalam kotak bercampur habes antara semester. T__T


Jadi untuk memudahkan kerja kita kenalah KERJASAMA sesama classmate. Kami undi untuk bahagikan kumpulan untuk bagi adil. Sape yang cabut undi untuk sediakan fail zaman pra (foundation) memang kena kentallah.


Fine! aku group pra-sem 3. T___T


So, kepada adik-adik di maktab sekarang jangan jadi macam kakzie ko ni ye. Baik buat fail siap-siap, masuk nota semua dalam fail. Kakzie bukan tak belajar atau tak salin nota semasa dalam kelas, cuma kakzi campur-campur nota masuk dalam kotak sebab jimat duit nak beli fail baru. Maklomlah fail tebal keras tu dekat 5 hengget jugak pastu tak cukup ruang nak simpan dalam bilik. Kamu beli banyak-banyak fail warna warni tak payah pakai fail keras. Jimat ruang dan duit.


Begitulah kisahnya. Jadi semester ni kena lebih rajin uruskan nota dan belajar rerajin sket. Sekarang graduan lepasan maktab belom tentu kompem dapat posting ke sekolah. Bear in mind uolsss and iolsss.. Bye. 



2 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

apa pon good luck dalam bidang yg diceburi

hehe

p/s: jom bantu GKSB merealisasikan IMPIAN PERKAHWINAN

shazika said...

tima kasih GDSK :)