Sunday, March 10, 2013

Sumpah aku pernah kurus: pertandingan senamrobik


Minggu lepas setiap malam aku pergi latihan erobik. Habis sengal sengal badan aku. Yang paling amazing sekali sebelum ni aku susah giler nak buat sit up. Tetiba dalam senarai pergerakan yang kena buat masa erobik kena buat sit up (!). Matik lah aku kena usaha jugak buat sit up. :DHahahaha...

So, hari sabtu pagi tu mulalah pertandingan. Ada 5 team yang bertanding. Tak ramai pon yang datang tengok. Biasalah buat aktiviti hujung minggu, sabtu pulak tu bukan senang orang nak datang. Walaupon pagi tu aku ada kick-off (event herbalife) kat Bangi tapi aku pergi jugak dulu bertanding. Malas nak citer panjang, meh ushar gambar aku cilok dari galeri maktab aku.

 Team pertama buat persembahan, Fergelicious.. Best lagu yang group ni pilih. Oh! ada Tasha Manshahar dalam group ni. 

Zoom sket gambar Tasha. lama tak jumpa Tasha sejak dah tak duk kat hostel. 

 Team kedua nama KAYU. Aku tatau lah pasai pe buh nama kayu. hehehehe... tak sempat nak tengok habes persembahan dorang sebab lepas ni group aku punyer turn.

 nama group aku, Sumpah aku pernah kurus.. Sape lah yang petik nama ni. 

 Ni group Diam Je. Ahli group ni memang otai dalam erobik. macam biasa lagu popular dorang chamak chalo o o o.. Adib pon join erobik..

Dan group ke lima, group Sharpie. Geng PJ junior. Gilak ah buat push up. Yang ni memang aku fail terus. Nasib baik part aku kena buat sit up jer. Fuh!

Ni antara penonton dan peserta yang hadir. Memang happening.

Haki-hakim pertandingan memang otai dalam erobik. Kalo ada senamrobik kat maktab, dorang ni lah yang selalu lead. 

Nilah muka-muka pemenang. Tempat ke-3 team Kayu, naib johan team Diam Je dan johan team Sumpah aku pernah kurus! 

Pastu group aku kena buat persembahan sekali lagi. Nak menangis aku rasa sebab kena buat sit up lagi sekali (!). hahahaha.. Kejang otot-otot aku. 

Time kami buat persembahan sekali lagi, yang kat bawah ikut sama ber-erobik..hiyihaaa..! 

Habes persembahan aku rushing balik, tukar baju jap sebab nak kena gi Bangi plak. sempat jugak aku buat 2 aktiviti hari tu: erobik dan kick-off..

Dalam gambar tak de aku. Masa ni aku dah balik. Tahniah PJ Piagos dan semua peserta(!)

Terima kasih semua ahli Sumpah Aku Pernah Kurus!

5 comments:

NinaAz said...

Tahniahhhh. Menang pertandingannn. Hihihi... awak under sape erk. Mean upline

shazika said...

tinkiu nina :)
upline sy abg joegrimjow..tab team yana iman

Sop said...

wah ada pertandingan senamrobik juga
x pernah tgk.. hehehe

Just a common stranger said...

sumpah lawak nama group. hahaha..

shazika said...

@Budak Kenittula..dorang main letak je nama macam2..heheh