Monday, December 19, 2011

Simple

Assalamualaikum semua pembaca blog Shazika. Kali ni topik simple jek. Aku sorang yang simple. Kamu boleh tengok dari cara aku make up kan blog ni. Sebenarnya banyak kali jugak aku try ushar cara-cara nak hias blog bagi cantik tapi last-last aku tukar setteing html pilih yang ni jugak. Simple dengan black and pink. Aku tak gemar sangat nak taruk button application pape kat tepi-tepi side bar. Biar je la gini lagipon aku tak reti sangat hias blog. Kita pakai yang basic je.

Kalau bab penampilan pon aku simple. Pernah jugak dalam kalut-kalut bersiap nak keluar makan ngan member-member...

Ruby: Kenapa lambat sangat ni?
Aku: Nak tau satu benda tak?
Ruby: Apa dia?
Aku: Tadi saya dah pakai shawl lilit-lilit lek lok pastu time nak keluar bilik tu saya masuk balik tukar pakai syria jek
Ruby: Dah agak dah. awak selalu gini.


Lain pulak ngan member aku cekwe, mok nik  n kak long... Dorang mau aku bergaya sket pakai lilit kasi vogue. Okay aku try jugak kalau rasa masa bersiap masih panjang.

Cekwe: Apa ni zie, kata blogger pakai la style sket.
Aku: Pe kena mengena ngan blogger plak?

Mesti dorang ingat semua blogger kena jadi retis and fashionista macam FL, Maria, Nurul dan lain-lain. Memanglah mereka fashionista blog mereka pon banyak berkisah tentang tu. Aku ni personal blog jek. Simple je la sebab orang tak kan ushar aku sebagai ikon fashion or watever. Jangan salah sangka tu yek kawan-kawan.

Pasal makanan pulak tak memilih yang enak-enak sangat. Kalau kat umah aku ni ada 1 lauk je pon dah cukup. Aku masak lauk ikan singgang, ikan goreng dan nasi. Cukup sekadar yang tu. Tak de nyer lauk meriah-meriah melainkan kalau ada kenduri kendara atau jemput tetamu makan kat rumah baru masak best-best. Sebab selera orang tak kan sama ngan kita kan. Mungkin kita boleh makan nasi bujang/ nasi ekonomi tapi orang lain tak.

Yes babe! i'm having a simple lifestyle. How bout u?

12 comments:

♥♥ miracle ara ♥♥ said...

simple, but yang penting heppy kan:)

Admin said...

Simple itu manis,
tak perlu makan masa berjam2 nak makeup tebal2 :)

Latest Post:
1. Yang kau kahwin tu, kau pernah kahwin sebelum ni?
2. Lupakan cinta lama. Kau boleh?

wanabee said...

salam tuan blog ,
yeah..simple mmg lebih mudah ..
senang sgt nak bergerak ..
hehe .. kalau sarat sgt ..itu lah jatuh..ini lah tercabut ..huhu


jom singgah2 :)

Unknown said...

simple itu mudah
simple jer ayat nie:)

Unknown said...

Ikan singgang !!! Sedaaap, kat melaka panggil ikan masak pindang. Ahaa :)

nasha sanza said...

simple itu snenag..tapi saya suka yang comel dan sweet..awk simple tapi comel..

Cik Siti Hajar said...

less is more..
so, simple tu perfecto ..:)

Atie iskandar said...

simple tue cntik .. :)

Anonymous said...

kadang-kadang simple tu lagi cantik, manis dan sedap mata memandang.. hehee.. yg penting yakin n selesa. hamboih bnyak lak zara ngomel nih. :D

nasha sanza said...

simple itu best..tapi suka yang sweet and comel..

Sukeri said...

simple sesimple tulisan kt blog ni jgk yg mudah difahami apa yg hendak disampaikn..

MERAH said...

Salam, simple itu menawan.hehe. sebab dalam Islam pun diajaknye kite utk besederhana dalam semua perbuatan :)