Tuesday, December 13, 2011

Majlis sambut menantu dan di tepi pantai


Assalamualaikum...Musim cuti sekolah biasanya akan ada banyak undangan perkahwinan. tambah-tambah lagi pada hujung minggu. Kadang-kadang dalam 1 hari dapat lebih dari 2 undangan kenduri perkahwinan. Kena pandai bahagikan masa nak pergi kenduri mana dahulu. Hujung minggu yang lepas aku dan family pergi kenduri salah seorang saudara mara. Umah tok su aku ni kat tepi airport ganu. Kalau pergi umah dia akan lalu airport ganu yang lawa bangunan macam istana atau muzium. Lapangan terbang terengganu bersebelahan dengan pantai.

Pelamin bertemakan pink. Sukenya aku kalau pinky-pinky ni. Nasib baik aku pakai baju kurung biru kalau tak dah bajet akulah pengantinnya. Dahlah jari dah bernai cuma tak bercincin je. Pelamin simple tapi cantik ni untuk majlis sambut menantu. 

Bergambar kenangan dengan family belah mak aku. Aiseymen silap la plak. Pengantin duk belakang. Aku dah nak tarik kerusi taruk tepi ayah su aku tapi cameraman cepat plak tangkapnya tak pelah nasib baik pengantin tinggi.

Oleh sebab umah tok su dekat ngan lapangan terbang pastu lapangan terbang tepi pantai jadi kami menyinggah la kejap tepi pantai.

Eh eh... biliboard mengalukan kepulangan sultan kami... Daulat Tuanku

Sebelum pulang kami singgah solat asar kat masjid tengku zaharah atau orang ganu panggil masjid terapung. Dari kecik sampai ke besar aku datang masjid terapung ni. Petang-petang ada orang main kuda dan trend budak-budak sekarang ronda-ronda ngan fixie  yang warna warni. Teringin jugak nak naik tapi segan tongggek bontot. Oh ya! Masjid terapung ni bersebelahan dengan TER (terengganu equestarian resort). Aku tak pernah lagi pergi TER. Mungkin nanti aku pergi. Plan nak gi naik kuda atau main boling kat sana. 

3 comments:

sarah mohamad said...

Memang musim kawen kalau cuti2 sekolah gini. Tapi bestttt sebab dapat makan freee HEHEHEH

Unknown said...

Tuanku Mizan yang henseeem, dah pencen ! Sob sob :(

Unknown said...

mane pengantin nyer???..(^____^)..tula, ingatkan yang baju biru tu pengantin..hehehehe..=)