Sunday, November 13, 2011

Pinat menge-tag

Tu diaaa... Aku rasa tajuk entry ni macam pelik je. Kalau aku tak terang kamu faham tak pe yang aku nak citer utnuk tajuk di atas? Mmmmmmm... alah lamanya pikir. Takpela mesti nak tau jugak kan. Scroll down je pelan-pelan.

Member-meber aku kat MRSM sekarang duk main tag-tag jadi aku pon di-tag sekali oleh Pinat. Alang-alang aku tak dak idea nak tulis apa sebagai entry, bagus jugak buat tag-tag ni. jap jap..tag ni ada rules/undang-undang. Kena baca dulu ngan teliti.


RULES :
1.You must post these rules. 
2.Each person must post 11 things about themselves in their journal. 
3.Answer the questions the tagger set for you in their post. 
And create eleven new questions for people you tagged to answer. 
4.You have to choose 11 people to tag and link them to the post. 
5.Go to their page and tell them you have tagged him/her. 
6.No tag backs. 
7.No stuff in the tagging section about 
'You are tagged if you are reading this' you legitimately 
(a.k.a really, trust, with all honesty) have to tag 11 people.


oooo...macam tu rupanya undang-undang dia. Nak tau 11 things about me.


1.  Nama sebenar aku bukannya shazika shahrim. Ni nama blog. Namaku Azie.

2.  Seorang pelajar sepenuh masa di sebuah institut pendidikan Guru. Lagi 3 tahun nak kena habiskan pengajian.

3.  Mempunyai masalah berat badan yang tak pernah melebihi 40kg walau makan banyak mana pon.

4.  Hidup aku lebih banyak dihabiskan dengan kawan-kawan berbanding dengan keluarga atau teman lelaki.

5.  Seorang yang sangat simple dalam penampilan, perhubungan, study dan cara hidup.

6.  Tak suka rokok. Ingatlah orang tersayang.

7.  Mempunyai laman twitter tapi tak reti nak main twitter macam mana. Bukannya nak bajet artis ke apa. Saje suka-suka.

8.  Laptop jenama Compaq memang bermasalah guna beberapa tahun bateri dah tak boleh pakai. Jadi kena pakai charger setiap masa. Sekarang ni aku tengah guna laptop tak de charger.

9.  Aku baru habes exam Murid Alam Belajar. Minggu depan jadual exam 3 hari berturut-turut. Selasa, Rabu, Khamis. Perghhhh!

10.  Nasib baik tag ni nak aku nyatakan 11 je perkara tentang aku. Lepas setle ni nak study. Konon-konon je la study.

11.  Dah pernah nyatakan 25 perkara tentang aku sebelum ni dalam satu tag. Try ushar sini.


 Tulah 11 perkara tentang aku sekarang dan di tambah lagi dengan 25 perkara tentang aku dalam tag-tag yang lepas. (older post). Sekarang jawab pulak soalan dari Pinat. Here we go...


Soalan-soalannya berbunyi begini....


1. Dalam banyak2 kenderaan, yang mana korang paling suka guna? Why?
Kenderaan awam sebab aku tak perlu drive. Just bayar dan naik terus sampai ke destinasi di tuju.

2. Kalau korang berada dalam keadaan yang sedih dan loss, korang buat apa?
Makan makan nangis makan dan makan lagi pastu tidur. Bangun makan oh dah biasa.

3. Drama or movie yang korang paling suka? Why?
Drama dan movie korea. Orang korea comey.

4. Korang guna gadget apa sekarang?
Aku ada henfon ngan laptop je la. Henfon pon pakai yang ada lampu suluh.

5. Warna yang paling korang suka?
Pink! Semua benda aku ase nak pakai kaler pink sampaikan aku ase muak dah ngan kaler pink.

6. Korang paling teringin nak dapat apa sebagai hadiah?
Sebuah kereta mini cooper S model terbaru. Yang tag aku ni nak bagi hadiah eh kat aku. Hehehe

7. Lagu apa yang boleh gambarkan mood korang sekarang?
Antara dua-farah AF

8. Haiwan apa yang korang teringin nak pegang or belai? Why?
Anjing yang berbulu gebu kaler putih comey-comey. Kat dunia tak leh pegang nanti kat akhirat insyallah boleh pegang.

9. Pakaian yang korang paling menyesal beli? Kalau boleh, tunjuk gambar. Hahah!
Banyak sangat pakaian yang nyesal beli. Salah satunya yang ni. Sampai sekarang tak pakai-pakai.


10. Pakai spek tak? Kalau pakai, power berapa?
Tak. Kalau tak pakai tak jawab la kan.

11. Last question, apa first impression korang bila tengok & kenal aku?
One word. Comey. Alolololo…


Sekarang giliran aku pulak nak bagi soalan cepucemas kat blogger-blogger yang bakal di-tag


1. Lagu yang bermain di fikiran anda sekarang?
2. Dalam percakapan seharian kamu mengunakan loghat/dialek negeri apa?
3. Kamu berasal dari negeri mana?
4. Sekarang belajar/ bekerja di mana?
5. Apakah supplement/makanan tambahan yang kamu ambil (contoh vco, minyak ikan kod, kordel, vitamin)?
6. Maxis, Digi, or Celcom?
7. Pakai henfon model apa?
8. Fav cartoon zaman kanak-kanak dahulu?
9. Sejak bila kamu kenal blog Shazika Shahrim?
10. Munasabah tak soalan-soalan yang aku tag kat kamu ni?
11. Kamu suka tak kena tag pastu buat tag?

aku tag..
maslinaDalila, Murni, Bella bellitos, sugar2 kapas strawberi, kak z@ck, budak baik, nidapink90, wani almuari, akak miez sha, Ruby,


Sebelum kita mengakhiri sesi tag ni aku nak kasi penghargaan kepada kamu semua para bloggers yang sudi singgah belog saya. Dan kepada yang kena tag pon amek sekali tau. Terimalah INI.

4 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

hehehe.thnx tag.kalau rajin sy buat ye syg

Wan said...

hehehehe. mekasehhh. bile rajen saye respon entry dan tag. nak tidoq!hahaha

Just a common stranger said...

ahahaha! aku baru boleh on9 nih..
mini cooper?? tiru ka..hahah!
btw, tq buat.. ;)

iqin.anak.ummi said...

haha..sy di tag jugak! ni propa ni xnak bg sy stdy..hehe~ btw, thanks! nnti sy wat,okieyh~