Sunday, November 20, 2011

Aku tak jadi pergi ke keluarga angkat, pulang ke pangkuan keluarga kandung

Assalamualaikum semua.

Sekarang aku dah berada kat rumah. Kalau ikutkan perancangan awal aku sepatutnya balik umah ari senin depan tapi di sebabkan program anak angkat yang akan aku ikuti semalam cancel jadi lepas exam ari khamis tu aku terus cari tiket kat Hentian Putra. Dapat tiket pagi jumaat naik bas Mutiara. Pertama kali kot aku naik bas ni. Selalu naik trans, Maraliner, SPBumi, Mahligai atau Saniexpress.

Sebelum pulang bercuti, kami kena kosongkan bilik kat hostel. Semua barang kena bawak masuk bilik yang dikhaskan untuk jadi stor. Nasib baik stor tu tepi bilik aku je kalau tak jenuh aku nak ngangkut barang yang boleh tahan banyak giler.

Kalau nak punggah barang masuk stor sangat praktikal kalau ada beg plastik macam nih. Semua baju aku 1 loker sumbat masuk beg nih. (polkadot pink). Yang lagi 1 tu barang-barang macam tupperware, iron, beg-beg dll.

Wohaaaaa...!!! Barang dalam stor. Ni Semua bukan barang aku okey. Campur ngan semua barang budak aras aku.

Habes kemas dan angkut semua barang pada pukul 4 pagi. Baru boleh tidur. esoknya bangun pukul 7 pagi. Fine. Cuma ada masa 1 jam untuk bersiap pergi hentian bas.

Dalam bas banyak giler kosong. Bahagian seat single je yang penuh.

Lama tak ambil gambar dalam bas. Kalau ada orang kat tepi aku opkos lah aku segan nak bergedik camwhore dalam bas. Belakang aku cuma ada sorang abang. Depan aku pon abang jugak. Wohaaaa.. Protect me my bodygurad   :P

Sekarang aku dah berada kat umah. Tatau nak plan apa untuk cuti ni. Ingat nak keje tapi bapak aku tak bagi keje plak. Dah lah ujung tahun duit elaun aku dah sengkek giler. Mana nak ada duit huaaaaaaa... Kalau mak ayah aku nak support okeylah jugak. So, lepas ni update lagi. Bye bye semua. Happy school holiday. 

pi es: untung belajar maktab dapat cuti sama ngan budak sekolah (^_~)V

3 comments:

E'in said...

best ke program anak angkat nie?

gadisarawak said...

haiiishh!! amboii~~ bodyguard...

nabByla said...

amboih.. byknya barang. hee..