Thursday, October 20, 2011

1 tahun pon tak habis baca novel

Hujung minggu lepas secara tiba-tiba jek member aku bagitau ada pesta buku kat UPM. Dengar citer novel english ada jual dengan harga hanya RM8! Aku pon terus berkata YES! I'LL FOLLOW U untuk pergi ke UPM sekejap lepas lunch. Duit dalam poket masa tu hanya tinggal baki RM3 tapi gedik nak pergi jugak. 

Sampai UPM punyer lah besar tatau tempat tu kat mana tambah-tambah sesak dengan orang-orang nak konvo. Setengah jam jugaklah cari baru jumpa. Masuk dalam hall tu wow! ramainyer manusia. Terus cari novel english. Mula-mula bajet nak cari Cecilia Ahern punyer buku last-last rempat Shophaholic jer. Cecilia tak dek. Tapi ase teruja lah sebab aku beli kat MPH RM35 kat situ jual RM8 je weyyy. 

SO, kami rembat 3 buah novel english kat Big Bad Wolf Books. Ada yang borong sampai bawak lugage balik kampung punyerlah banyak buku dorang beli. Tapi berbaloi lah murah macam tu kan. Aku tak mampulah nak ambik banyak dah lah pinjam duit orang nak ambik banyak-banyak pula.

Tapi....

Aku pon tatau bila aku dapat baca buku-buku yang aku beli tu sebab buku Where Rainbows End yang aku beli bulan 4 aritupon tak habes baca lagi. Huhuhuhu... Ni pon tinggal lagi separuh. Camne nak habes kalau asyik dul layan belog je. Eh.. Salahkan belog pulak. Konklusinya aku ase berbaloi dengan hanya RM8 bukannya RM35. 

6 comments:

Anonymous said...

hu3 kalau mas sure pokai abiz kalau nampak novel.lagi2 novel seram.he2.

Unknown said...

rasanya byk jugak buku cecilia..tp mgkn da habis kena borong awai2 kot..pastu kedudukan pun dah sepah..

aku smpat jugak beli. 3 bijik dia punya.

yang lain2 memang borong sakan aa. 200 hengget rasa macam beli gula2 2 kupang jaa. hahaha

Anonymous said...

pesta tu sampai bila ek??
nak pegi!

Dekna said...

nak jugak borong buku kat biq bad wolf tu..kalo pgi lagi..gitauu..nak kirim buku jugak

Ili Dzul said...

you've been tagged ;)

http://ilovemydimple.blogspot.com/2011/10/beribu-terima-kasih-tag-p.html

farah liana said...

bulan november ade lagi rasenya..hee