Monday, December 7, 2009

Pelamin anganku musnah



Munah dan Awang berkenalan sudah hampir 2 tahun. Dalam masa 2 tahun tersebut mereka telah mengalami segala pahit manis asam garam dalam bercinta. Pernah juga hampir-hampir hubungan mereka terputus tetapi masih dapat di selamatkan kerana masing-masing mengalah dan saling memerlukan antara satu sama lain.



Dalam kehidupan Awang, pelbagai gadis muncul menggodanya namun hatinya tetap terhadap Munah. Walaupun kawan-kawannya sering mengata yang " Munah tak lawa, ramai pompuan cun nak kat ko, ko tak nak pulak" . masalah yang dihadapi dalam perhubungan Awang dan Munah adalah mereka berjauhan, seorang di selatan seorang lagi di utara. Walaupon berjauhan tapi mereka tetap berhubung hampir setiap hari agar tidak merasa perbezaan jarak antara mereka.



Family Munah merestui perhubungan mereka. Namun family Awang mempunyai pilihan sendiri untuk Awang walaupon mereka tahu hubungan yang terjalin antara Awang dan Munah. Perempuan pilihan mereka, Joyah anak kawan mereka lagi cun, kaya, berharta dan mereka agak memandang rendah kekurangan Si Munah. Joyah pandai mengambil peluang dek kerana ada back up family.



Sekarang Munah kebuntuan. Adakah Munah harus meneruskan hubungannya dengan Awang walaupon awang berjanji akan mengahwinininya. Persoalannya sekarang, yang manakah patut Munah lakukan


A) Meneruskan perhubungan dan merebut Awang walaupon tidak disukai oleh family Awang
B) Mengudur diri kerana merasa sia-sia sekiranya Awang jatuh ke tangan Joyah, Munah di minta menyanyikan lagu 'Pelamin Anganku Musnah-azie'
C) Jawapan selain A dan B?



P/s: Susahkan kalo family kaco hubungan anak-anak. Harap readers sudi mengomen persoalan dihadapi Munah





.

5 comments:

hafizuddinhanizafuddin said...

biar alam hancur dan musnah
kal0 mmg da j0d0h xkn kemana..

Anonymous said...

tgk ler awang jenis mcm mana
kalau jenis yg masih bergantung pd mak ayah rasanya dia 'TERPAKSA' ikut cakap family ler

daus said...

bet0l3X..J0d0h di tangan tuhan..kita xmampu untuk melawan takdirNya.. tapi,,bgi aku smua nie brgantung pda dri kau sndri.. biarlah org mengata.. biarlah org nk kata perigi cari timba.. tpi stiap detik yg kita usahakan lahirnya sebutir harapn yg menyinar..

brader luv said...

Sian Munah...

Bagi sy... apa yg patut Munah lakukan adalah setia dan bg byk kata2 smgt pada awang.

Inilah saat dan ketikanya... kesetiaan Awang diuji.

Sbg seorg lelaki... Awang harus usaha sungguh2...

Seandainya Awang tewas.... Munah terpaksa redha... itulah Awang yg sebnarnya.

So, skrg... Munah perlu setia dan tgk mcmana Awang menangani masalah ini.

Lelaki mesti kuat utk gadis impiannya.

shazika said...

ce ay:
amboi
pandai bermadah