Friday, May 10, 2019

Jangan selalu marah

Assalamualaikum



Tahun ni sambutan Hari Guru di Lj ala kadar jer tapi alhamdulillah meriah dan penuh suka duka tangis tawa. Semasa majlis tu ada lah beberapa orang murid kasi kad kepada ticernya yang gojes ni. Memang tiap tiap tahun dapat kad cuma makin lama bilangan yang dapat makin berkurang. Mungkin populariti ticer dah tak se umph dulu kala. Hahahahaha...


  •  4 keping kad hasil usaha anak anak muridku. Walaupon tak berhias warna warni tapi effort tu ada la. Husnuzon ticer mungkin dorang takdak kaler pensel nak warna lukisan yang dibuat atau rushing nak siapkan kad.



Aku rasa banyak kali dah ajar macam mana nak buat kad kreatif. Cara lipatan macam ni jugak yang popular dalam kalangan murid murid.

Antara ucapan dari anak anak aku.
Nampak macam sama je kan ayat.
Yang terkesan sket untuk aku 'jangan selalu marah'.
Memang tak dinafikanlah ticer ni selalu marah. Yerlaa, mana tak marah kalo homework tak buat. Suh buat kerja pon umpama pahat dengan tukul. Istigfar banyak ticer dalam kelas gara gara murid. Mungkin ticer kena lebih manja manjakan murid lepas ni.. Hurmmmm.. naik kepala pulak nanti. Tak pe ticer garang sekarang supaya anak murid jadi orang suatu ari nanti. insha allah.


Memandangkan Hari Ibu dah makin dekat. Jadi aku ajak lah murid murid buat kad hari ibu berbentuk sket. Takdelah petak je kad dorang.

Tadaaaaaa...


Kad berbentuk hati. Kaler merah pulak tu.
Dapatlah mereka bagi kat mak balik hujung minggu ni.


Papepon aku ucap tinkiu pada murid murid yang mengajar aku erti kehidupan sebagai guru. Sebenarnya aku yang banyak belajar dari murid murid. Terima kasih anak murid.

Ticer love you too. 

No comments: