Wednesday, April 23, 2014

Tips praktikum: Stationary


Assalamualaikum semuaaa… 
Apa khabar arini? Kalau kamu sihat senyumlah siket. Yang kurang sihat pon aku paksa kamu senyum jugak. Haa…say cheeseeee… ok. Good =)


Minggu ni last aku praktikum kat sekolah ni. Sebelum habes praktikum aku nak ler jugak kasi satu tips untuk rakan-rakan yang nak masuk mengajar atau praktikum kat sekolah. Antara benda penting cikgu kena ada adalah ALAT TULIS. Mesti kena mau lengkap..




Ha…tadaaa…! Nilah antara alat tulis aku. Pencil case besar gedabak boleh sumbat macam-macam dan bekas untuk isi marker pen.


Dalam pencil case tu aku isi:

-Gunting, pisau cutter, stapler, penebuk lubang, salotep, pen, pensel, gam, blue tack, klip kertas dan lain-lain lagi..Kenkadang gula-gula pon aku letak dalam tu. Kalo ada murid behave dalam kelas aku kasi lah gula-gula.


Kenapa cikgu kena ada semua ni??

Sebab nanti nak mengajar kena buat bahan bantu mengajar nanti senang ler. Nak potong kertas ke, nak menulis, nak melukis, nak tanda kertas murid semuaaaa dah ada dalam satu bekas. Selalunya pencil case cikgu besar-besar.

Pen marker pulak ada dua jenis. Permanent ngan white board. Pastu ada pulak macam-macam kaler. Fuh..~ Semata-mata nak kasi menarik dan muird-murid rasa best belajar. Cikgu kena ada alat tulis macam-macam..

Selalu aku perhati classmate lelaki kelas aku kadang-kadang datang kelas bawak pen sebatang jer.  Tapi..bila gi sekolah tak sangka pulok pencil case dorang pon besor. Tulaa.. Aku ase tyme praktikum aku banyak habes duit beli bahan mengajar. (T____T)~ Takperlah..Boleh simpan pakai balik untuk semester depan.. tak rugi pon sebenanrya.. ceceh ayaatttt..



1 comment:

PearlKaz said...

kiranya classmate laki tu pun faham kalau nak mengajar, stationery kena lengkap.. hehehe