Sunday, April 13, 2014

Hari yang tak okey akan jadi okey


Assalamualaikumm.. (wa'alaikumussalam)

Alhamdulillah masih punyer kesempatan untuk berada di blog ini. Aku baru habes baca satu buku karya Dr. Tuah. Daripada aku baca, pastu aku dapat ilmu sorang-sorang baik aku share ngan kamu semua. Satu benda yang menarik perhatian aku ada satu tajuk cara untuk membuang rasa tak bermaya, rasa malas dari diri kita. Aku pon dah start tiru cara-cara yang di ajar ni.


Ada 3 tips yang Dr. Tuah share:


1. Mandi

Setiap kali mandi, mulakan dari membasahkan kaki dulu sebelum bawa air perlahan-lahan hingga ke kepala. Kiranya kamu kena jirus air ke kaki dulu pastu naik ke badan dan last sekali ke kepala.


2. Pakai pewangi

Semburlah wangian yang sweet sweet gitu. Jangan pulok pakai minyak wangi yang kuat sangat bau dia sampai terbersin orang sekeliling. Yang penting sekali, ketiak kena kasi wangi beb..


3. Buat pernafasan 3E

Macam mana tu?? meh praktis sekarang. Kamu tarik nafas dalam-dalam selama kira-kira 7 saat, simpan di dada kira-kira 7 saat dan lepaskan kira-kira 7 saat jugak. Boleh? ce try buat sekali lagi..


Dr. Tuah kata buat 3 perkara ni. Selalunya hari yang tak okey akan menjadi okey. Buat saja dulu dan tengoklah hasilnya. Selamat beramal.... xoxo~ bye!


No comments: