Monday, January 20, 2014

Waktu tidur yang harus dijauhi


Assalamualaikum...
Salam sejahtera ke atas kamu wahai semua readers..


Sedang aku asyik ushar timeline dekat home facebook tetiba aku ternampak satu post ni kat facebook seorang kawan. Meh aku share...


5 waktu tidur yang harus dijauhi:

 Tidur selepas makan
 Tidur sepanjang hari
 Tidur selepas solat subuh dan awal pagi
 Tidur pada waktu Asar
 Tidur sebelum solat Isyak

Haa.... mesti kamu pon pernah tertidur paling kurang pon salah satu daripada waktu yang aku tunjuk di atas. To be honest, aku pernah tertidur dalam kelima-lima waktu tu. Pasal tidur pada waktu asar, aku  dah pernah cerita kat blog sebelum ni.


Tidur petang boleh menyebabkan gila 


Kebiasaannya ramai yang tertidur selepas solat subuh kan. Alhamdulillah bangun jugak untuk Subuh daripada yang tak terbangun langsung. Tapi lagi elok alang-alang lepas solat tu tak payah sambung tidur balik. Sekarang aku sedang berjuang untuk tidak tidur pada waktu-waktu tersebut walaupon kenkadang tertewas jugak dan lepas tu aku akan rasa menyesal. Untuk tak bagi tertewas kenkadang aku akan sibukkan diri kemas bilik, basuh baju ke, baca buku atau online. 


Jomlah kita sama-sama berjuang untuk jauhi daripada tertidur pada masa tu. Kalau dalam satu hari tu kamu berjaya tak tidur, ucap SYABAS BETEH pada diri sendiri. Kalau tertewas jugak tu its okey. Cuba lagi pada esok hari. No problem sementara masih bernyawa kita mesti cuba. Hoyeah!

No comments: