Monday, October 29, 2012

Kenapa tempat exam jauh sangat?


Petang tadi dah start exam aku paper pertama pada hari pertama.
Nasib baik exam petang sebab pagi tu aku sempat study jap. 
Study punyer  study...belek belek buku mana yang rasa rasa masuk (baca yang di spot jer). 
tetiba dah dekat pukul 2. 
Roomate yang tegur "kak azie dah solat? Pukul 2 dah nak gi exam" 

Ha...!! terus kalut bersiap mandi jap segar badan pastu solat.
Tetiba pulak Ruby kol.
Ruby: Awak kat mana? Saya dalam kereta dah ni.
Aku: Saya baru nak sembahyang..
Ruby: Saya dah kat bawah ni.
Aku: Tak pelah..awak pergi dulu. (T____T)~


Kali ni tempat exam sangaaaaatttttt lah jauh nyerrrr...
Kat blok TESL, hujung kawasan maktab aku.
Hostel aku pulah hujung sekali kat pintu masuk maktab.
Sebab aku dah lambat tak boleh nak tumpang sape-sape jadi kenalah jalan kaki dari hujung maktab ke hujung maktab. Sape suruh lambat! Tak sedor. Asyik sangat membelek buku. 

Ni kat padang dah separuh perjalanan.
Mengah dan berpeluh-peluh acik ni ha. Kena rentas padang la pulok.

Nasib baik kelas yang digunakan untuk exam tu kat basemen jer.
Sampai kelas dan dan terus sembur face quencher Herbalife sebab tak sempat tempek bedak pon.
Bare face.
Pastu calit lipice sheercolour sebelum start exam. (sempat lagi).

Alhamdulillah dapat jawab semua soalan. Betul ke tak tu belakang kira.
Aku paling tak suka lepas exam terus bincang soklan yang dah lepas. 
Bikin ahkak neves jer. Dah la ada lagi 4 paper.
So, terus Ruby ajak gi cari pisang goreng cicah kuah kacang.
Bajet release tension dengan makan pisang banayk banyak.. hahahahaha


2 comments:

Hanna Nabiella said...

haha, hanna pun xsuka bincang soalan lepas exam..bikin tension je meyh..haha..btw, sian akak kena jalan jauh2..hee, xpew..exercise skit ! ;D

kucokelat said...

tu dier jauh nyaaaaaa
penat jalan sebelom penat jawab xam thehehe