Thursday, March 1, 2012

Orang lain jogging, kau pulak posing


Aku adalah seorang yang sangat liat culas bila masuk part berjoging. Dulu masa zaman sekolah aku memang mampu untuk lari-lari sehingga wakil untuk acara barlapan. Tapi tidak lagi sekarang. Member-member aku pulak ramai yang suka berjoging memandangkan kawasan maktab aku ni berdekatan ngan Tasik Permaisuri. Maka, waktu petang atau pagi hujung minggu ada je yang nak ajak aku gi joging.

Kadang-kadang aku terdetik jugak nak ikut tapi jangan sampai aku ambil masa yang lama untuk pikir. Aku pon pergilah bersiap ala kadar jek. Alaaa nak gi joging je pon bukan nak pergi Time Square.


 Benda yang aku tak lupa nak bawak :
1. Air mineral
2. Kamera pinky aku


Tadaaaaaa...! Terciptalah gambar di atas.

Seriusly aku tak mampu nak joging sambil lari. Aku hanya mampu jalan pastu stop jap pastu sambung balik jalan sampai habis keliling tasik tu. (macam orang tua)


Pesanan aku kat sini:

1. Jangan nak paksa diri untuk lari kalau kau dah lama tak joging tiba-tiba kau terus lari. Kena ada ansur maju. Wat slow-slow tak payah nak tunjuk hebat macam lah kau tu tiap-tiap hari joging.

2. Bawak air mineral. Sah sah lah kan kau akan letih pastu melilau cari sape-sape yang bawak air. Dah lah kawan kau tu sama dahaga mana cukup nak share melainkan kalau kawan kau tu bawak botol macam botol air Herbalife. Memang gedabak besar.  Jangan kau pergi beli air sejuk berkarbonat/ber-gas pulak.

3. Sebelum joging jangan kau tak makan langsung. Nanti tengah-tengah syok berjoging tiba-tiba pengsan. Bahaya tuuuu..

4. Sekali sekala gi lah berjoging jangan nak ngadap laptop je. (okey! ditujukan untuk diri sendiri)

Bye~

2 comments:

Admin said...

hehe..
sambil menyelam,
sambil minum air ^^

aizatshafiq said...

Joging dengan posing?

Lebih kurang je tu..hehehehe