Thursday, March 15, 2012

Hasil karya murid-muridku


Minggu lepas aku ke sekolah untuk PBS (gila lama punyer cerita baru nak update). GB (guru besar) mintak aku relief class Tahun 2 sebab ramai cikgu tiada minggu tu disebabkan komitmen lain. Lebih kurang dalam 13 orang camtu la cikgu takde. So, pada hari pertama mai sekolah tu aku kena jaga budak Tahun 2B mula dari lepas rehat sampai waktu balik. (10am-1.15pm). Lamaaaaaa tuuuuu...

So, apa aktiviti nak buat. PK1 (penolong kanan) bekalkan aku ngan kertas lukisan. Suruh murid-murid mewarna. Okey.


Yang kat belakang tu tengah asah pensel warna. Kaler siket  pergi asah kaler siket pergi asah kaler siket pegi asah sampai pendek pensel warna tu. 


 Tuuuu diaaaaaa!  Warna warni punyer angsa. Aku suh dorang warna angsa ngan itik tu ngan warna selain daripada warna asal angsa dan itik. Jadi hasilnya jadi warna warni.

Can u see the Itik with blue color? Hal ini terjadi apabila mereka telah kebosanan untuk mewarna. Main tibai je warna itik sekali ngan warna air. tsk tsk T__T



 Mereka dan hasil karya mereka. 

Selama masa aku berada dalam kelas Tahun 2B ni seramai 3 orang budak menangis. Kawalan kelas yang kurang baik. Pening pala aku nak urus budak-budak menangis. Takkan aku nak tumpu pada yang menangis je padahal ada 19 orang budak pada masa tu. So, lepas ni kena belajar lagi kawalan kelas ngan baik ye cikgu. Insyallah. ada lagi 2 tahun.


12 comments:

Admin said...

Lamanya ganti kelas..
huu budak2 nangis tu biasalah, manja :D

shazika said...

Ryu:
a'a lama sgt2 smpai budak bosan dan menangis. sampai ckgu pon nak ter-menangis.

nurpiska said...

wh cikgu muda ye :)

shazika said...

nurpiska:
muda la sgt kan . hehehehe

Shiema Sufian said...

alahaaaai, comelnye buda budak ni semua. mesti seronok kan mengajar diorg (:

shazika said...

huhuhu..seronok for the 1st hour. lepastu semua kacau bilau -_-"

Unknown said...

Hahaa, fed up sngat dah tu. Mane air mane itik pon taktau dah. Haha

Anonymous said...

hehe. jadikan ia sebagai pengalaman :). memang penat nak layan budak2 neh. hehe :P

shazika said...

nisa:

ada lg yg fed up kaler separuh je sbb dh x larat. cikgu pon xmau amek gmbr dia

era:
pengalaman ni sgt bermakna 1st tyme masuk kelas lama2

Dayz said...

wah, comey2 budx2 tu an msti best tgok diorg mwrna.. hahs sweet je~ ^_^

Shahizan Azmi said...

Hahahaha seronoknyaa jadi cikgu ><

kura said...

suka tgk lukisan budak2 :)