Thursday, February 2, 2012

Jaga Jangan Kantoi di PWTC: Ekspo Buku 1 Malaysia


1 februari adalah cuti am untuk wilayah persekutuan sebab 1 februari adalah hari wilayah. Jadi aku tak ada kelas la. Pastu memandangkan cuti thaipusam dan maulidur rasul dah dekat aku pon teman member aku gi beli tiket kat Stesen Bas Putra.

Aku gi teman dia ni ah, cekwe. Kebetulan kami sampai kat LRT PWTC pastu nampaklah orang ramai pergi ke PWTC. Kami agak dah ni mesti ada event pape nih. Pastu ushar beg plastik yang orang duk bawak. Ada tulis Telaga Biru. Pebende telaga biru? Ooooooo ni mesti ada ekspo buku la ni.


Habes setle beli tiket (aku tak balik pon) member aku tu kami ikut lah orang yang nak gi sana sebab kami main pergi je kebetulan kan pastu tatau plak ekspo tu kat mana. Aku teringat balik kenangan aku buat pameran kat PWTC dulu. Pastu aku tau la sket-sket slalu orang buat kat mana pameran dan ekspo semua tu.

Ni dia. 1 Malaysia Book expo 2012. Tarikh 1 hingga 6 februari 2012. masa 10 pagi hingga 8 malam. Sesiapa yang duk sekitar KL ni pergilah ekspo. Macam-macam buku ada.


gedik nak bergambar ada lambang Putra World Trade Centre. PWTC.


dah pergi pesta buku tu aku terjumpa Dr. HM Tuah Iskandar. Haritu dia pernah datang maktab aku untuk karnival I-CON. Pastu kali ni jumpa plak sedang  mempromosikan buku baru. Aku suka baca buku-buku dia walaupon baru baca 2 buah jek pon. Nak ke Tak Nak ngan Biar Betul-betul. Sempoi giler bahasa dia. Tak caya try la beli dan baca.

Nah hambek kau siap ada sign lagi aku mintak. Tapi segan nak bergambor. T____T" Takpelah dapat elaun nanti aku nak gi lagi kan sampai 6 haribulan. Tu pon kalau dia ada lah time aku pergi tu.


Macam kebetulan plak kan buku ni keluar dengan tajuk Jaga Jangan Kantoi. Ada kena mengena ngan kisah hidup aku sekarang Sebab tu tak perlu pikir lama aku terus pinjam duit Cekwe dan beli teruiiihhh..


Ha! Apa lagi pergilah PWTC ajak member-member ngan family semua. Tak rugi eh beli buku untuk tambah ilmu. Kan aku pernah buat entry tentang membaca. Jomlah kita jadi masyarakat dan umat Iqra' .

8 comments:

Unknown said...

ada diskaun novel x?hehe..

Rin Saharina said...

apa lg publications yg ada?js, alaf21 ada? rin nak pegi la.smpat kot.rin blik 6hb :)

Unknown said...

Untunglaa, mesti banyk novel murah ni ! Huaaa

shazika said...

syuhada: ada diskaun kat buku2 yang dijual dlm 20-30% mcm tu la

shazika said...

saharinasaharudin:

yg sempat sy ushar buku2 hm tuah, alaf21 la kan. pastu kebanyakkan buku keagamaan..

shazika said...

nisa:

novel tu tak sure la ada ke tak. tp buku ilmiah dan buku agama bnyk

Unknown said...

ooh..nak gi lah sok..hehe..

sue perbs.. said...

memg cdg nk pegi.. nk cri buku ramlee awang mursyid la.. harap2 ade diskaun..